Gå til innhold

Erfaringer med å handle pc-deler fra Kina via Ebay. Trygt?


Anbefalte innlegg

Leker med tanken på å bruke mine gamle pc deler i en mini itx build som mediesenter i stua. Kabinettet jeg har sett på er et Fractal Design Node 202, og trenger da å finne et mini-ITX hovedkort til LGA1150 sokkel. Av utstyr jeg har å bruke er det i7-4770K, 16GB ram og et GTX 970.

Eneste stedet jeg klarer å finne slike hovedkort til salgs er på Ebay og forhandlere i Kina, og lurer på om noen har efaringer med å handle fra disse, og om varene er ekte og fungerende? Absolutt ikke billige disse hovedkortene, så vil gjerne være så sikker som mulig på at det er legit før jeg kjøper.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper brukte merkedeler på ebay så går det nok helt fint. Bare sjekk feedback historikken til selger før du handler noe. Se også over at det du kjøper er oppgitt å fungere. Du har ebay money back guarantee å støtte deg på, så får du noe som ikke fungerer, og selger ikke vil ordne opp så eskalerer du bare saken og får ebay til å hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. A skrev (1 minutt siden):

Om du kjøper brukte merkedeler på ebay så går det nok helt fint. Bare sjekk feedback historikken til selger før du handler noe. Se også over at det du kjøper er oppgitt å fungere. Du har ebay money back guarantee å støtte deg på, så får du noe som ikke fungerer, og selger ikke vil ordne opp så eskalerer du bare saken og får ebay til å hjelpe. 

Takker! Selger har gode tilbakemeldinger, og hovedkortet skal være nytt og uåpnet i følge annonsen. Så da får jeg satset på det går bra.

 

Lenke til kommentar

Går du opp til mATX blir det vel lettere å finne hovedkort, uten at vel kabinettet trenger å bli så veldig mye større:
https://www.multicom.no/biostar-mb-h81mhv3-h81-s1150/cat-p/c/p7539510

Husk at du skal ha plass til effektiv kjøler for en i7-4770k også i kabinettet. 450w-PSU-en til Node 202 god nok for 4770k+970? I praksis høres ikke dette ut som en konfigurasjon egnet for de mest kompakte kabinettene.....

Når det gjelder PC-komponenter er det ikke så mye jeg har handlet på eBay: et par PCI-E Wifi-kort og en Xeon-prosessor er vel det som kan sies å være PC-komponenter direkte. Har for så vidt fungert greit. 

Lenke til kommentar
NULL skrev (12 minutter siden):

Går du opp til mATX blir det vel lettere å finne hovedkort, uten at vel kabinettet trenger å bli så veldig mye større:
https://www.multicom.no/biostar-mb-h81mhv3-h81-s1150/cat-p/c/p7539510

Husk at du skal ha plass til effektiv kjøler for en i7-4770k også i kabinettet. 450w-PSU-en til Node 202 god nok for 4770k+970? I praksis høres ikke dette ut som en konfigurasjon egnet for de mest kompakte kabinettene.....

Når det gjelder PC-komponenter er det ikke så mye jeg har handlet på eBay: et par PCI-E Wifi-kort og en Xeon-prosessor er vel det som kan sies å være PC-komponenter direkte. Har for så vidt fungert greit. 

Etter hva jeg har skjønt skal det gå greit så lenge du kjører stock og med en god cpu vifte som er lav nok. Skjermkortet får greit plass etter målene, og ser på Youtube at flere har brukt lignende kort med hell. Skal ikke være annet enn en maskin med grei WAF i stua, som skal brukes til mest Netflix og litt enkel spilling. Har jo delene igjen etter å ha bygd meg ny maskin, og min bedre halvdel synes ikke det er like kult med en spillmaskin stående i stua som meg :p 

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
37 minutes ago, archongamer said:

Etter hva jeg har skjønt skal det gå greit så lenge du kjører stock og med en god cpu vifte som er lav nok. Skjermkortet får greit plass etter målene, og ser på Youtube at flere har brukt lignende kort med hell. Skal ikke være annet enn en maskin med grei WAF i stua, som skal brukes til mest Netflix og litt enkel spilling. Har jo delene igjen etter å ha bygd meg ny maskin, og min bedre halvdel synes ikke det er like kult med en spillmaskin stående i stua som meg :p 

Kjører selv med en mini-itx-sak, men ikke sett behov for å spille i stua. Grei WAF - og bedre W bruker heller PC-en i stedet for AppleTV, AndroidTV, Chromecast etc som også er på plass.... Skal nok noe til for at PC-en forsvinner ut av stua nå ?   Men sentralt her for oss er at pc-en er lydløs. Kjører med en helt vifteløs i3-2100T-basert pc. Drar på åra, men foreløpig ikke 4K-TV, så da spiller det liten rolle....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...