Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fordypning i forfatterskap


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal snart starte på min andre og siste fordypningsoppgave dette skoleåret (10. klasse), og det er snakk om fordypning i et litterært emne eller et forfatterskap. Jeg tror det er enklest for meg å fordype meg i et forfatterskap, og jeg har ikke bestemt meg for forfatter enda. Jeg lurer likevel på hvordan man kan formulere en problemstilling innenfor et forfatterskap? Vi skal skrive og levere fordypningsoppgaven skriftlig i tillegg til å ha en muntlig presentasjon i etterkant. Hvordan setter man dessuten opp en skriftlig oppgave innenfor et forfatterskap? Skriver man det som en biografi og kommer med handlingsreferat, tolkninger osv. etterpå?

Om noen også har tips til forfattere, er jeg åpen for det. Ønsker helst litteratur som kan være greit å forstå og tolke.

Endret av Anonym350
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raspeball skrev (15 timer siden):

Det er ikke alltid like greit å vite, men jeg vil tro dette er spørsmål som læreren din vil sette stor pris på at du stiller vedkommende :) Da får du antakelig mer målrettet veiledning (i første omgang i alle fall) enn du får via forumet her og nå.

Hei! Har spurt læreren, og jeg har bestemt meg for å lese «Tørst» av Jo Nesbø (lest 65 sider allerede). :)

Jeg noterer handling og virkemidler jeg finner i hvert kapittel. Er dette smart? Skal analysere romanen i oppgaven min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...