Gå til innhold

Spillklassikere hedres på britiske frimerker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
48 minutes ago, Taurean said:

Kunne vært hundrevis av andre. Hvorfor tomb raider, av alle sjangre? Fordi det er dame-spillkarakter? Hva med samus aran fra metroid, for eksempel? Cammy fra street fighter? ^^ Mange andre man kunne valgt. Og fra alle konsoller. Morsom idé da, det skal de ha.

Fordi alle de valgte spillene er utviklet i Storbritannia (tror jeg), mens Metroid og Street Fighter er fra Japan?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Burnout, Fable, Goldeneye, Banjo Kazoie, Total war, FM, Time Splitters, Tomb Raider, X-com, Wipeout, Worms, Batman Arkham, Runescape, Hellblade, Dungeon Keeper, Syndicate, Broken Sword, Colin Mcrae Rally, Lemmings og Elite

Alle disse er britiske spill. Du har også kanskje hørt om GTA? Suger det også?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, jeg har hørt om GTA, fra Rockstar Games, som har kontorer i New York.
GTA-prosjektet ble riktignok påbegynt av DMA i England.

Du har også listet opp noen utgivelser fra Rare (Goldeneye, Banjo osv), så vidt jeg vet kjøpte Nintendo i Japan 49% av Rare allerede i 1994, mens Microsoft kjøpte ut hele selskapet i 2002.

Største eier i Codemasters har i årevis vært et indisk selskap, og mye av utviklingen skjer i India, mens Peter Molyneux (Populous, Fable , Dungeon Keeper m.fl) solgte ut til Microsoft allerede i 2006.

Det er nok også en grunn til at Tomb Raider har fire frimerker her, det er utvilsomt det mest populære av de engelske spillene, og utvikleren Eidos holdt det gående i hele ti år, frem til 2005, før de ble kjøpt og solgt en rekke ganger, og endte opp hos japanske Square Enix i 2009.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, 0laf said:

Jepp, jeg har hørt om GTA, fra Rockstar Games, som har kontorer i New York.
GTA-prosjektet ble riktignok påbegynt av DMA i England.

Du har også listet opp noen utgivelser fra Rare (Goldeneye, Banjo osv), så vidt jeg vet kjøpte Nintendo i Japan 49% av Rare allerede i 1994, mens Microsoft kjøpte ut hele selskapet i 2002.

Største eier i Codemasters har i årevis vært et indisk selskap, og mye av utviklingen skjer i India, mens Peter Molyneux (Populous, Fable , Dungeon Keeper m.fl) solgte ut til Microsoft allerede i 2006.

Det er nok også en grunn til at Tomb Raider har fire frimerker her, det er utvilsomt det mest populære av de engelske spillene, og utvikleren Eidos holdt det gående i hele ti år, frem til 2005, før de ble kjøpt og solgt en rekke ganger, og endte opp hos japanske Square Enix i 2009.

England? Tror de hadde blitt smågrinete av den der az. Rockstar North, tidligere DMA Design, holder verken til i England eller New York, men Edinburgh i Skottland.

Skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i hvem som eier spillprodusentene. Ville du protestert dersom noen trakk frem Freia Melkesjokolade som et norsk produkt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og her kommer alle sofaekspertene på Gamer.no som skal fortelle hvilket spill DE ville hatt på frimerkene i stedet for de som er.... og som ikke ka n forstår hvorfor de representerte spillene er representert, det er så latterlig.

PS! Men hvorfor er ikke The Secret Of Monkey Island™ på et av frimerkene???? Det er jo det mest legendariske spillet i verden! Nå er jeg skikkelig krenket. Og hva med Day of the tentacle og Fate of Atlantis?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Okapi skrev (44 minutter siden):

Ville du protestert dersom noen trakk frem Freia Melkesjokolade som et norsk produkt?

Okey, Skottland, husket feil, men de fleste av spillene til DMA, som Lemmings, ble gitt ut av Psygnosis, fra Liverpool, England.

Vel, ja, Freia er åpenbart amerikansk.
 

Guybrush 3pwood skrev (28 minutter siden):

...og som ikke ka n forstår hvorfor de representerte spillene er representert, det er så latterlig.


Dersom det er latterlig å ha en mening, så er det vel det? Jeg driter i hvordan frimerkene til britene ser ut, men synes selv de var ganske kjedelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok da ^^ Lemmings og Worms er bra spill. Tror ikke jeg klarte å runde Lemmings på game boy. Kom til det vanskeligste nivået men det var det. Brett 4 eller 5 eller noe.

Hadde mye moro med Worms... å samle alle i en haug, og feste en bananbombe eller sau eller noe midt inni, så alle lydene overlappa hverandre og noen worms fløy ut av skjermen på 0.01 sekund, vi lo rundt på gølvet ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (7 timer siden):

Overraskende at ikke Rare er representert.

Jau, jeg tenkte akkurat det samme. Det har nok vært en del begrensende kriterier inne i bildet. Rare var nært knyttet til Nintendo og hadde også folk i Amerika.

Ellers er det kult å se at andre spill titler som ikke blir pratet så ofte om lenger blir hyllet, og Tomb Raider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...