Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kaos med Helthjem/PostNord/Hedmark Bilsenter/Finndel


nor50

Anbefalte innlegg

Tidlig i Juli, finndel.no, søker speil til bil for ei dame. Legger inn regnummer på bil der og databasen sier Hedmark Bilsenter har speilet. Bestiller speilet derfra, og avtaler med innehaver om sending neste dag. (Dette var for ei gammel dame som var i et biluhell når hun var på besøk hos sin datter, og hverken hun eller jeg ville hun skulle kjøre hjem uten speil, så hun måtte bli der til speilet kom).
Vippset penger til Hedmark bilsenter. Dagen etter var pakken ikke sendt, og husker ikke nå om det gikk 3, 4 eller 5 dager før den ble sendt. Når den så endelig kom var det feil speil. Ringte HB (Hedmark Bilsenter) for å klage på dette, men jeg fikk klar beskjed om at det var min feil. Jeg hadde bestilt det. Ja, jeg bestilte det utfra at databasen i finndel, som HM er medlem i, sa at dette var speilet hun skulle ha. Da ble jeg sittende mellom barken og veden, da HM og finndel bare skylder på hverandre, og ingen tar på seg noe skyld.
Ender opp med å kontakte Forbrukerrådet, og de får meklet seg fram til en løsning mellom HM og meg.
Så den 11/10 kjøper jeg via helthjem.no frakt for å sende speilet i retur. Det går greit, bortsett fra at de glemte å legge ved pakkelappen jeg skal printe ut å sette på pakken... Måtte ringe inn for å få tilsendt den på mail.
Så kommer sporingen (Sjekk datoene):
 
 

Kundesupport [email protected] 

man. 28. okt. 2019, 10:01
   
til meg
Hei,
 
Din sak med referanse ID: 126070 har blitt oppdatert.
 
Under er siste oppdatering:
 
Dette er en pakke som skulle ha blitt levert til YX/7-ELEVEN MOELV,
leverte du den på en annen butikk?

PostNord skal da hente den derifra og få sendt returen videre,
men utifra sporingen har de ikke fått hentet pakken, 
de har bare fått informasjon om at de skulle hente en pakke.
 
Ønsker deg en riktig fin dag! 
 
Så dukker det opp et nytt sporingsnummer
Her er pakken sendt til butikken HB skulle hente den ut i, men med mitt navn, adresse og mitt mobilnummer som mottaker.
cleardot.gifSå, den 3. desember ringer jeg til helthjem og ba dem sende pakken i retur til meg.
18. desember er den i følge helthjem levert ut til HM....
Gudene vet hvor mange telefonsamtaler jeg har hatt med helthjem og Postnord (som jo transporterer for helthjem), men de sitter og bare å skylder på hverandre, og jeg, eller egentlig dame som skulle hatt speilet, blir bare sittende igjen med skjegget i postkassa, uten noen tar ansvar for noen ting.
 
(Er flere mailer og meldinger her jeg må se igjennom, men må bare komme igang...)
 
Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vet jeg... Ikke i følge de 2 sporingene jeg har fått fra dem. Uansett, 3/12 bestilte jeg den i retur, men helthjem sier de har levert den ut 18/12. De burde klare å returnere den til meg i løpet av 15 dager. 2 måneder med transportkaos var nok syns jeg. Nå er det 3.

Endret av nor50
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...