Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uvanlig oppførsel på nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har en Windows server som har utgående og inngående trafikk via porter jeg har åpnet i brannmuren. Når jeg skal koble til serveren via en port utenfra, så går det veldig tregt.

Men hvis f.eks åpner Chrome og åpner en Youtube-video, så er koblingen via porter utenfra betraktelig raskere. 

Hvorfor blir det slikt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dersom du spiller av en YouTube video på serveren, så vil inngående tilkoblingsforsøk mot serveren går raskere enn når du ikke spiller av videoen?

Hvilken brannmur har du i nettverket og hvilken antivirus har du på serveren? Og er brannmuren i Windows på eller av på serveren?

Og hvilken versjon og build av server OS.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
nomore skrev (13 minutter siden):

Så dersom du spiller av en YouTube video på serveren, så vil inngående tilkoblingsforsøk mot serveren går raskere enn når du ikke spiller av videoen?

Hvilken brannmur har du i nettverket og hvilken antivirus har du på serveren? Og er brannmuren i Windows på eller av på serveren?

Og hvilken versjon og build av server OS.

Ja, det stemmer. Prøvde også nå kopiere og lime inn en stor fil på Windows Serveren og tilkoblingnsforsøket gikk raskere, slik som avspilling av Youtube-video. CPU-en må trigges?

Brannmuren i Windows er på. (Har også prøvd å slå av den, men opplever det samme). Det er snakk om en Windows 2003 Server. (Ikke spør hvorfor. Hehe).

 

Endret av jappadu
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke for alle her - men å drive å feilsøke på en Windows 2003 Server er i dag relativt døfødt. Få dritten byttet ut.

Du har hatt flere tråder her inne angående den eller lignende servere dere har med både Windows 2003 og Windows 2000 på. Jeg vet ikke om det er samme server hver gang - men hvor lenge har dere reelt sett tenkt å drifte dette? 1 år til? 2 år? Hvor mange arbeidstimer skal du bruke på det som ofte lar seg løse(eller er løst) i nyere versjoner før bedriften mener det er bortkastet? Er det tatt noen vurdering her i det hele tatt?

Med mindre dere er en bedrift som kjører ekstremt kritisk infrastruktur, med god kontroll på loggføring og nettverkstilgang, gjerne med spesiallisens fra Microsoft - så er dette tett opp mot uansvarlig å fortsatt drifte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...