Gå til innhold

Byton starter produksjonen i år - Kommer til Norge høsten 2021


Odd R. Valmot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Å nei og nei, de skal ha LIDAR, de er dooooomed... Virker som om Byton virkelig har tenkt gjennom sine valg i motsetning til andre som bare kaster alt de har på veggen og ser om noe blir hengende fast.

Lenke til kommentar

I showrommet er det sikkert fint med innebygget TV, men jeg for min del synes det er greit å kunne se ut av bilen når jeg kjører.

De store skjermene begynner å bli et problem. Har kjørt mange forskjellige biler med skjermer i forskjellige størrelser. I en by med masse utvendig belysning er det ikke noe stort problem, men på landevei med lite eller ingen belysning er det å kunne slå disse skjermene helt av av stor betydning for hva du ser på utsiden. Flatene er så store å dominerende at det ikke er nok bare å dimme ned og ha svart bakgrunn. Man nå kunne slå de helt av og bare ha et lite display som viser essensiell informasjon.

Lenke til kommentar
KLAB19 skrev (4 timer siden):

De store skjermene begynner å bli et problem.

Ikke bare det men også overdreven touch-bruk begynner å bli et problem.

Aller helst vil jeg ha HUD med OLED-display (godt sortnivå) og tynnstrekede fonter (lite lys i synsfeltet) til den essensielle infoen og knapper, vippebrytere og scrollehjul til essensielle funksjoner under kjøring. Mindre viktig info og innstillinger, samt pauseunderholdning ved ladestopp kan pakkes inn i et touch-display som kan slåes på eller av etter behov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (14 timer siden):

Ikke bare det men også overdreven touch-bruk begynner å bli et problem.

Aller helst vil jeg ha HUD med OLED-display (godt sortnivå) og tynnstrekede fonter (lite lys i synsfeltet) til den essensielle infoen og knapper, vippebrytere og scrollehjul til essensielle funksjoner under kjøring. Mindre viktig info og innstillinger, samt pauseunderholdning ved ladestopp kan pakkes inn i et touch-display som kan slåes på eller av etter behov.

Mener Saab hadde en knapp merket "Night Panel" på noen modeller, som slo av lyset i alt unntatt speedometer for nattkjøring.
Det hadde vært smart om flere produsenter kunne kopiere noe lignende.

Lenke til kommentar
jr_605 skrev (58 minutter siden):

Mener Saab hadde en knapp merket "Night Panel" på noen modeller, som slo av lyset i alt unntatt speedometer for nattkjøring.
Det hadde vært smart om flere produsenter kunne kopiere noe lignende.

Eller om det skjedde helt automatisk, sånn som på Byton f.eks... At den dimmer ned skjermene til "night mode" mener jeg.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...