Gå til innhold

Rolex, kjøpe "Super Fake"


Anbefalte innlegg

Hei!

Er over snittet klokke interessert, men vurderer nå å gå til den mørke siden.. kjøpe en kopi klokke. 
Jeg har allerede en god samling klokker til 3-5k stk, samt to klokker til over 10k. Rundt 45k i entusiast klokker. 
Gode urverk, klassiske merker, store historier, artige komplikasjoner og revolusjonerende design. 

Nå har jeg forelsket meg totalt i designet på en Rolex klokke, med brukt verdi på rundt 110k. 
Jeg kan få en kopi av denne klokken, med et kopi urverk til 13k. 
Man må ha en ekte Rolex ved siden og inspisere med lupe for å merke forskjellen

Hva synes dere brukere av diskusjon.no om dette? 
Folk kjøper jo falske vesker, falske felger til bilen og  kopi kjoler uten problem. 
Hvorfor synes jeg det er så forkastlig å kjøpe en kopi klokke når den egentlig fyller alle mine behov? 
Jeg får et godt urverk, godt håndtverk og så er det selvsagt litt ekstra kostnad for det som er fake om man sammenligner denne klokken med noe annet til 13k. 

Ja jeg kommer jo til å bruke den offentlig, og vil nok få mer enn vanlig å få oppmerksomhet for denne falske klokken.. 
Jeg så Kamelen hengte ut en person med falsk Audemars Piguet, så det kan fort skje..

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg fikk nylig en klokke i gave som jeg er 99% sikker på at er falsk. Jeg drev å bekymret meg veldig over det da jeg viste at den var kjøpt i et land, og på et sted som ikke kunne stoles på ift autentisitet, den var ikke dyr, men er nok falsk. 

Jeg spurte mange on hva de mente også gikk jeg for følgende konklusjon: den er sikkert falsk, men i Norge er det faltisk tillatt å eie en vare så lenge du ikke seøger den. Dermed har du svaret. Drit i hva folk eventuelt skulle si. Det er jo du som skal eie den.

Men jeg må så si prislappen var veldig stiv, så personlig ville jeg nok ikke brukt pengene på det. Jeg ville spart dem. ? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Ja, falsk klokke til 13k er kanskje litt stivt, men så får du design som koster 110k på bruktmarkedet.. Du får også en klokke der en urmaker som ikke vet helt hvordan ting skal se ut faktisk tror dette er ekte. 

Har forsåvidt råd til å spare opp til denne rolexen, men kommer til å bruke noen måneder på det... også er jeg bekymret for prisen på Rolex kommer til å synke såpass at det svir i lommeboka iløpet av de neste årene.. si de synker 50% i pris.. ikke usansynlig i forhold til prisene for noen år siden..

Lenke til kommentar

Jeg ser endel personer bruke Steinhart, Squale, Invicta, Bulova, Davosa og spesielt Parnis (som man ser ofte på norske håndledd)
Disse klokkene er ikke langt ifra en Submariner i design, man må virkelig nærme og bry seg for å se at dette er en kopi.

Vil aldri bli sett død i en kopi, men ser på det som en så liten sannsynlighet at det er kanskje verdt sjangsen.. jeg har ingen i min omkrets som faktisk bryr seg om klokker, og tror jeg vil heller velge noen av mine mer annvenlige klokker til daglig i forhold til en kopi..Noen timer i mnd er det dog stor fordel å ha Rolex... 

Lenke til kommentar
Merko. skrev (5 minutter siden):

Men tror du de kontorfolkene bryr seg om du har ei klokke til 100k, eller ei klokke til 50kr fra alieexpress? :)

Nei det vet jeg ikke.. 
Bill Gates har som kjent en Casio 106 ( eller hva den heter) med en verdi av 500kr. Super klokke som gjør alt man trenger.. 
Jeg har sjelden noen møter med "topp end folk".. de bryr seg nok ikke, men selvtilliten en slik klokke gir meg kan komme godt med.. selv om det er en superfake..

Jeg har selvsagt fått denne selvtilliten med den billigste klokken jeg eier, en artig sak fra Gamle USSR også den eldste saken jeg eier som kun var solgt til japanske marked i 1968.. Trenger ikke være Rolex. Den nye skjorta jeg kjøpte på dressmann gir mye samme følelsen, eller den Levis dongri buksen som passet meg perfekt (som alltid er utsolgt) 
De fleste rundt bordet har Apple, Garmin eller et annet sports ur.. kanskje noen har Casio G-Shock i ulike farver, kanskje noen slår til med en rustfriversjon. Så det er ikke noe stort press akkurat.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du legger veldig stor verdi i hvilke merker og hvilken prisverdi de tingene du har på deg har. Jo dyrere og mer eksklusivt jo bedre føler du deg og jo større selvtillit har du. Selv om de rundt deg ikke nødvendigvis merker hva du bruker eller hva det har kostet deg.

Og basert på det vil jeg påstå at du aldri vil være helt fornøyd med kjøpet. Greit nok at kopien er så god at veldig få vil legge merke til at den er falsk, inkludert urmakere.  Men du vet. Og du vil alltid vite. Og det er du som legger størst verdi i dette. Ikke de rundt deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
nomore skrev (33 minutter siden):

Det høres ut som om du legger veldig stor verdi i hvilke merker og hvilken prisverdi de tingene du har på deg har. Jo dyrere og mer eksklusivt jo bedre føler du deg og jo større selvtillit har du. Selv om de rundt deg ikke nødvendigvis merker hva du bruker eller hva det har kostet deg.

Og basert på det vil jeg påstå at du aldri vil være helt fornøyd med kjøpet. Greit nok at kopien er så god at veldig få vil legge merke til at den er falsk, inkludert urmakere.  Men du vet. Og du vil alltid vite. Og det er du som legger størst verdi i dette. Ikke de rundt deg.

Ja jeg setter stor fokus på de rette merkene , men så velger jeg merker der verdien er tilsvarende bruksverdien.. Der følger ikke helt Rolex om dagen. Jeg kan nevne "søppel" som Daniel Wellington, Gant, Police, MVMT osv som er i andre enden av skalaen...Jeg ønsker bare et ur som har det designet jeg ønsker og følger visse kvalitets kriterier.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (2 timer siden):

Men tror du de kontorfolkene bryr seg om du har ei klokke til 100k, eller ei klokke til 50kr fra alieexpress? :)

I realiteten, ja - dog er det jo kun folk som bryr seg om/kjenner litt til klokker som ser forskjellen på akkurat dette - men de som vet hva de ser bryr seg absolutt. Damer ser på hverandres vesker og ringer, bevisste menn ser på typisk bil, klokker og sko. Det sier absolutt noe om en person hva de kjører, på godt og vondt. Hvis du skal intervjue en for en stilling, eller vurdere en leverandør, vil det bevisst eller ubevisst påvirke deg om de dukker opp i en Ford Think eller en Porsche. 

Endret av toth
Lenke til kommentar
4 hours ago, 7R41N33 said:

Ja, falsk klokke til 13k er kanskje litt stivt, men så får du design som koster 110k på bruktmarkedet.. Du får også en klokke der en urmaker som ikke vet helt hvordan ting skal se ut faktisk tror dette er ekte. 

Har forsåvidt råd til å spare opp til denne rolexen, men kommer til å bruke noen måneder på det... også er jeg bekymret for prisen på Rolex kommer til å synke såpass at det svir i lommeboka iløpet av de neste årene.. si de synker 50% i pris.. ikke usansynlig i forhold til prisene for noen år siden..

Hvorfor er det viktig når du ønsker deg en klokke? Er poenget å eie en klokke du ønsker deg, eller gjøre en investering?
Vil heller anbefale å sette pengene i fond hvos det siste er det viktigste. 

Lenke til kommentar

Jeg synes OP har oppgitt forholdsvis gode grunner(så langt det finnes) til å kjøpe en god kopi - han virker ikke å være i nærheten av målgruppen for en ekte Rolex, ergo "stjeler" han ikke et salg fra originalen - han vet hva han betaler for, og aksepterer det - han vil (forhåpentligvis) ikke forsøke å selge den videre som ekte vare - han virker bevisst på å kjøpe fra en god kilde(ja, tro det eller ei så finnes det premium-leverandører innen kopivarer), som vet hva de driver med, ikke en luguber fabrikk som utnytter arbeidere i masseproduksjon.

Jeg ser ingen tungtveiende grunner til at OP ikke skal kjøpe seg en kopi om han har lyst på en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PatSharpX skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det viktig når du ønsker deg en klokke? Er poenget å eie en klokke du ønsker deg, eller gjøre en investering?
Vil heller anbefale å sette pengene i fond hvos det siste er det viktigste. 

Du vet kanskje ikke at en Rolex Datejust II dobler seg i pris i det du tar den ut av butikken? Mange klokker er absolutt suverene investeringer og langt mer profitable(og mindre volatile) enn aksjer.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, toth said:

Du vet kanskje ikke at en Rolex Datejust II dobler seg i pris i det du tar den ut av butikken? Mange klokker er absolutt suverene investeringer og langt mer profitable(og mindre volatile) enn aksjer.

Datejust II er vel ikke så profitable som en Submariner, men jo, jeg vet det, men siden du er klar over det så vet du kanskje også at det fort er 2 års ventetid på de modellene som øker mest i pris også. Har man heller ikke ett kundeforhold hos Bjerke risikerer man også å ikke komme på ventelisten. Ut i fra første innlegget virker det ikke som om TS kan "snike" seg fram i køen heller og det virker som om han er ute etter en av sporsmodellene også så da må han handle brukt, da til da bruktprisen som mest trolig ikke vil øke like mye som ett fond og som TS er inne på, kan være risikabelt. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
9 minutes ago, toth said:

Jeg ser ingen tungtveiende grunner til at OP ikke skal kjøpe seg en kopi om han har lyst på en.

Hva med at man støtter en "farlig" økonomi. Man vet jo at falske varer er med å finansiere gerilliakriger og terrorisme.

 

Han sier at det vil ta han ett par måneder å spare opp til klokken, så han er vel absolutt i målgruppen. Det er ikke så mange som kan spare 100k ila noen måneder.

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PatSharpX skrev (3 minutter siden):

Datejust II er vel ikke så profitable som en Submariner, men jo, jeg vet det, men siden du er klar over det så vet du kanskje også at det fort er 2 års ventetid på de modellene som øker mest i pris også. Har man heller ikke ett kundeforhold hos Bjerke risikerer man også å ikke komme på ventelisten. Ut i fra første innlegget virker det ikke som om TS kan "snike" seg fram i køen heller og det virker som om han er ute etter en av sporsmodellene også så da må han handle brukt, da til da bruktprisen som mest trolig ikke vil øke like mye som ett fond og som TS er inne på, kan være risikabelt. 

Stort sett enig her, jeg synes bare det virket som du nedspilte investeringsbiten veldig. Hvis man er litt aktiv og selektiv i bruktmarkedet kan man fint gjøre ganske gode penger på å å investere i/flippe klokker. Problemet er jo ofte at man må ha en del startkapital.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...