Gå til innhold

Radeon eller Nvidia skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs vel hva budsjettet ditt er og hva du skal spille. Jeg gikk fra 1070 til 2070 super selv.https://www.komplett.no/product/1135676/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2070-super-rog-strix-ad# (som Komplett har på tilbud enda.) Jeg er veldig fornøyd med det kortet.

Amd har også noen kort til rimeligere pris. 

Åssen speccs er det på pcn din?

Endret av jokolse
Lenke til kommentar
jokolse skrev (50 minutter siden):

Spørs vel hva budsjettet ditt er og hva du skal spille. Jeg gikk fra 1070 til 2070 super selv.https://www.komplett.no/product/1135676/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2070-super-rog-strix-ad# (som Komplett har på tilbud enda.) Jeg er veldig fornøyd med det kortet.

Amd har også noen kort til rimeligere pris. 

Åssen speccs er det på pcn din?

Har sett på 2070 selv også ? Hvor mye økte du i fps? Jeg spiller, COD generelt fps spill :) 

 

Jeg har en, AMD Ryzen 7 3700X, MSI x570 carbon hovedlort, TridentZ 16gb 3600Mhz ram, vannkjøling til cpu, 850w psu. 

 

Jeg har ikke heeelt vært fan av Amd grafikkort. Så jeg bikker mot nvidia. Litt med tanke på Predator skjermen pga G-Sync :) 

Lenke til kommentar

Du kjøper ikke AMD kort om du har gsync skjerm.

AMD er ganske likt priset, så finnes ingen grunner til å kjøpe AMD fremfor nVidia, og iværtfall ikke om du har gsync. 

Jeg ville aldri ofret gsync i bytte for å få tearing og ghosting bare for å kjøpe et AMD kort, med lik ytelse og samme pris som nVidia. Det er ren skjær idioti.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Emile the rat skrev (På 11.1.2020 den 21.11):

Du kjøper ikke AMD kort om du har gsync skjerm.

AMD er ganske likt priset, så finnes ingen grunner til å kjøpe AMD fremfor nVidia, og iværtfall ikke om du har gsync. 

Jeg ville aldri ofret gsync i bytte for å få tearing og ghosting bare for å kjøpe et AMD kort, med lik ytelse og samme pris som nVidia. Det er ren skjær idioti.

Ender opp med et ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
pizzafordi skrev (26 minutter siden):

Hva er vits med betale 2000kr for rtx 2070S når du får rtx 2070 til 4300kr elkjøp.

Billigste 2070S hos elkjøp er 5500, og billigste 2070 (non super) som IKKE er demovare er nesten 4900.

Av det jeg kan se. Så nei, det er ikke 2000 kroner mer for 2070S, men man betaler 600-1000 mer for 10% mer ytelse, som jeg mener er helt fair.
 

pizzafordi skrev (26 minutter siden):

Er det 100mhz overclock for 2000kr?

Her misforstår du, 2070S er ikke samme skjermkort som 2070.

2070S har en helt annen brikke enn 2070. 2070S er bygget på TU104, samme brikke som man finner i 2080 og 2080S, mens 2070 er bygget på TU106, som man også finner i 2060 og 2060S.
 

TU104 brikken på 2070S har 256 flere CUDA cores, 32 flere tensor cores og 4 flere RT kjerner (for de som bryr seg om ray tracing) enn TU106 brikken som er brukt på 2070 (non super).

Kort oppsummert, 2070S er IKKE et overklokket 2070 kort. I tillegg har stock 2070S omlag 10% mer ytelse enn stock 2070.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
pizzafordi skrev (På 4.2.2020 den 20.48):

Hva er vits med betale 2000kr for rtx 2070S når du får rtx 2070 til 4300kr elkjøp. Er det 100mhz overclock for 2000kr?

Primært fordi RTX 2070 Super bruker TU104 framfor TU106 i RTX 2070. TU104 har flere CUDA cores enn TU106, men viktigere enn det er kontruksjonen av brikken, der TU106 er delt opp i 3x GPC med 6x TPC per GPC er TU104 delt opp i 6x GPC med 4x TPC per GPC. Hvorfor er antall GPC så viktig? Jo for hver GPC har et begrenset antall trekanter og piksler som kan settes opp for videre beregninger.

Det er tydelig at antall GPC ikke er en stor begrensning for RTX 2070, men det er nok til at 2070 Super skalerer litt bedre enn lineært hvis man kun ser på FP32.

For de som lurer, så har denne begrensningen i piksler/trekanter avhengig av GPC vært til stede på Nvidia siden Fermi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men aldri forstått hvorfor nvidia sliter mere med lydddrivere på HDMI siden det er slik lyden kuttes etter noen sekunder i spill elle musikk, slik er ikke med amd skjermkort i like stor grad? Dårlig drivere mistenker jeg men nye hjelper lite.

Så vidt jeg vet har ikke AMD kuttet 3d drivere støtte.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (22 minutter siden):

Men aldri forstått hvorfor nvidia sliter mere med lydddrivere på HDMI siden det er slik lyden kuttes etter noen sekunder i spill elle musikk, slik er ikke med amd skjermkort i like stor grad? Dårlig drivere mistenker jeg men nye hjelper lite.

Så vidt jeg vet har ikke AMD kuttet 3d drivere støtte.

Jeg har selv aldri hatt dette problemet du beskriver her, og har alltid hatt nvidia skjermkort. Primærskjermen er koblet til med DP, og TVen med HDMI, aldri hatt problem med lyddriver.

Lenke til kommentar
3 hours ago, LMH1 said:

Men aldri forstått hvorfor nvidia sliter mere med lydddrivere på HDMI siden det er slik lyden kuttes etter noen sekunder i spill elle musikk, slik er ikke med amd skjermkort i like stor grad? Dårlig drivere mistenker jeg men nye hjelper lite.

Så vidt jeg vet har ikke AMD kuttet 3d drivere støtte.

What? ? 

Dette er bare piss.. 

Lenke til kommentar

Hvilken oppløsning er det snakk om? Er det 1080p, så er det vel lite vits å oppgradere fra 1070 med mindre 240hz eller noe er målet. Jeg spør også fordi jeg lurer litt selv, og prøver å holde meg oppdatert frem til jeg kan ta opp pc-hobbyen igjen. Korrigert meg veldig gjerne hvis jeg tar feil. 

Når det er sagt så vil jo 2070 være mye bedre egnet til enten QHD eller WQHD ++, i tillegg til RTX for de som liker det. 

Har selv kjørt en 144hz 1080p skjerm en stund med laptoversjon(!) Av 1070, helt uten problemer med fps på mellom 120-144 på optimaliserte spill som Rainbow six Siege, rocket league, Battlefield osv. 

Husker bare da jeg startet med å bygge pc for noen år siden (jeg er ikke veteran akkurat, men men), Så ble jeg så rusa for hver minste oppgradering, at tallene jeg fikk etter å kjøre en benchmark var viktigere enn hva de faktisk hadde å si for bruken. Et eksempel var da jeg kjøpte et 1080 på release som med resten av maskinen da kunne kjøre hva som helst, men kun et par uker senere kjøpte jeg et til for å få høyere score i bechmarks. Det morsomme er at pcen kun ble brukt til dota 2 og Overwatch.

Jeg påstår ikke at TS er slik, men det var vertfall noe jeg i dag ville stoppet meg selv i å gjøre. 

Men fra spøk til revolver, ville gått for 2070. Hovedsaklig fordi jeg er helt ukjent med hele Amd økosystemet, og at NVIDIA aldri er feil isolert sett(*). men også fordi du skal ha G-sync skjerm. 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (9 timer siden):

Jeg har selv aldri hatt dette problemet du beskriver her, og har alltid hatt nvidia skjermkort. Primærskjermen er koblet til med DP, og TVen med HDMI, aldri hatt problem med lyddriver.

Muligens problemer er kun med første genrasjon titan og GTX 1080 TI, har ikke testet nyeste skjermkort.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 timer siden):

Muligens problemer er kun med første genrasjon titan og GTX 1080 TI, har ikke testet nyeste skjermkort.

Problemet har ikke vært på verken 980 ti eller 2080 ti som jeg eier, og heller ikke med 1060 eller 1070 som jeg har prøvd.

Skal ikke uttale meg om førstegenerasjons titan, men jeg mistenker brukerfeil? 

Da jeg selv aldri har opplevd feil eller problem med lyddriver på verken Kepler, Maxwell, Pascal eller Turing kort jeg har enten eid selv, eller prøvd. Heller ikke hørt om bekjente som har hatt dette problemet på sine nvidia kort, så rart.

Har du selv hatt nevnte kort, og hatt problemer? Eller er dette noe du har hørt? Spør, fordi dette problemet høres helt nytt ut for meg :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...