Gå til innhold

Hvordan fungerer ansiennitet? Jobbet deltid lenge, nå snart ferdigutdannet lærer


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har jobbet en del år i en kommunal 20% stilling som nattevakt i en omsorgsbolig. Snart er jeg ferdig utdannet lærer og har tenkt tenkt til å få meg en jobb i samme kommune. Vil jeg kunne ta med meg ansienniteten som jeg har bygd meg opp i denne stillingen videre med i en jobb som lærer? 

 

Jeg har vært inne på og lest på KS hovedtariffavtalen, men jeg blir ikke helt klok på svaret. Håper på hjelp fra noen med peiling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. All kommunal tjeneste godkjennes fullt ut (litt usikker på om du da får f eks 5 års ansiennitet i omsorgboligen = 20% x 5 tilsvarer 100% og gir 1 års ansiennitet for 100% stilling) eller om du får 5 års ansiennitet med en gang. Dette kan de hjelpe deg å sjekke. Men jo, du får ansiennitet for tidligere kommunal stilling eller arbeidserfaring etter fullført pedagogisk utdanning (Selv om det ikke er relevant). Om du var ferdig i 2015 med ped utd og har jobbet i butikk, så får du da ansiennitet, men ikke hvis du har jobbet i butikk under studietiden.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Ansienniteten din er ein del av din samla kompetanse. 

Kva betydning ansienniteten har vil kunne variere avhengig av kva som er avtalt i tariffavtalen eller i personleg avtale.

Ettersom du går frå ein kommunal jobb til ein anna kommunal jobb så følger det av tariffavtalen korleis ansienniteten blir rekna ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...