Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Clas Ohlson kompressor?


Lyncs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer/kompressorer/kompressor-200057/#tab02

Legg litt mer penger i det og kjøp denne i stedet. For denne gjelder 2,5 minutt (150sek) maks sammenhengende arbeidstid og 7,5 min pause. Dette er for å unngå overoppheting, men denne har en automatisk stoppfunksjon som hindrer dette. Men så lange økter trenger du ikke kjøre den med mindre du skal blåse opp et svømmebasseng e.l.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (9 minutter siden):

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer/kompressorer/kompressor-200057/#tab02

Legg litt mer penger i det og kjøp denne i stedet. For denne gjelder 2,5 minutt (150sek) maks sammenhengende arbeidstid og 7,5 min pause. Dette er for å unngå overoppheting, men denne har en automatisk stoppfunksjon som hindrer dette. Men så lange økter trenger du ikke kjøre den med mindre du skal blåse opp et svømmebasseng e.l.

Jeg tenkte å bruke den som vakummaskin ved å koble en slange til luftinntaket og trenger å få tømt en beholder på 8 liter for luft og oppnå et vakum på 25 inHg. Jeg aner ikke hvor lang tid det tar..

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar

Det spørs om sistnevnte vakumpumpe klarer å trekke ut luft ned mot 25 inHg siden den bare er på 120W som er bare 10% av førstnevnte. De har også en på 375W, men da er prisen oppe i kr. 1949.- og den trekker 100l /min mot førstnevnte som trekker 180 l/min.

Jeg tror jeg satser på førstnevnte og siden den er såpass liten så kan jeg jo bare legge den ned i en liten fryseboks for å gi den ekstra kjøling og evt feste en ekstra kjøleribbe til stempelhuset.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
kenny28 skrev (1 time siden):

Vurderer å kjøpe Cocraft hc 16 kompressoren.

https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HC-16-kompressor/p/41-1366

Lurte litt på om det manometeret viser trykket på tanken eller ut på slangen, noen som vet ?

Den viser nok trykket på slangen. jeg kjøpte denne for å reversere koblingen og bruke den som vakumpumpe og jeg oppnår tilnærmet fullt vakum i et 7 liters vakumkammer på under 1 minutt.

Lenke til kommentar
kenny28 skrev (6 timer siden):

Du skriver at du bruker den som vakuum.

Er det for.eks Stabilisering av tre ?

Hvordan virker det i så fall ?

Jeg bruker den til stabilisering av tre. Det fyller treet med en tyntflytende harpiks som gjør at det blir "plastisk". Det finnes hundrevis av instruksjonsvideoer på youtube. Søk wood stabilizing...

Lenke til kommentar
kenny28 skrev (5 timer siden):

Var akkurat det jeg tenkte på selv. Har du tips til YouTube video din viser hvordan du løste saken ?

Spør du om hvordan jeg koblet om fra kompressor til vacumpumpe?

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...