Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vi flyttet inn i hus med allerede etablert nexa trådløst lyssystem i ene etasjen. Måtte skifte begge batteri på Nexa fjernkontroll Tmt-918, og da virket ingenting. Virker som alt ble slettet. Det er ingen trådløse mottagere under/bak lysene fra før. Jeg har en LMLR-710 beregnet til dørklokke som jeg trodde jeg kunne benytte til å programmere, men hakke peiling. Er det noen som kan gi en enkel forklaring på hva jeg trenger, og hvordan jeg gjør det.? Meget takknemmelig for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest, og sett video. Men jeg har ingen mottaker annen enn nexa-mottager til ringeklokke (men mulig den også er kompatibel med annet fra nexa). Det er snakk om taklamper uten noe form for stikkontakt. Så usikker på hvordan jeg skal nå signalene fra de ulike lampene. Skal sies at jeg ikke er særlig teknisk anlagt ?

Lenke til kommentar
Vannglass123 skrev (13 timer siden):

Det er snakk om taklamper uten noe form for stikkontakt.

Da må du finne "mikromodulen" som den er koblet til. Den er vanligvis montert bak bryteren på lyset, så du må ta av bryteren foran. I verste fall er den montert i takboksen over lampen.

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønte spørsmålet til TS så funket ting før det måtte byttes batterier på den. Har ikke vært borti Nexa, men tviler på at det systemet er så dårlig at man må programmere alt på nytt når man bytter batterier.

Har ofte vært borti at batterier av den typen som benyttes her, ofte har ligget såpass i press, slik at "fjærene" som presses mot batteriet ikke kommer opp igjen når man bytter batteri. Har da ofte løftet litt på de 2 flappene i bunn, samt bøyd litt på den som ligger rundt, slik at de får igjen presset sitt mot batteriet.

Lenke til kommentar

Takker veldig for svar. Ja, det er den mottageren jeg sliter med å finne ut hvor er. Det er ingen bryter på taklampene her, og heller ingen takboks over lampen, så jeg forstår ikke helt. I etasjen over er det en hems, hvor jeg har vært å tittet, men klarer ikke se noen form for mikromodul/mottager der heller.. 

Har testet skifte batteri, og justere litt slik at det bør få god kontakt, men samme resultat. I 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...