Gå til innhold

Amerikanske studenter sier Trump-sitat er rasistiske før de får vite at de er fra Obama. Morsom video.


Anbefalte innlegg

Denne er fin og veldig illustrativ. I det minste kunne en av studentene komme med et reflektert svar når han ble avslørt.

Sitat

Last week, President Trump announced a renewed push to deport those living here illegally who'd been been convicted of a crime. Wanting to know what students thought of the policy and what they'd think of a quote from President Obama in 2014 supporting the policy.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

Vel - jeg føler meg ikke veldig trygg på at en gjennomsnittlig republikansk velger er stort bedre. :)

Er man selektiv nok så finner man smarte og dumme folk på begge sidene og kan selv velge sin fremstilling av meningsmotstandere. Polariseringen gjør dette alt for lett med mindre man er klok nok til å se sitt eget kognitive bias.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (15 minutter siden):

Er man selektiv nok så finner man smarte og dumme folk på begge sidene og kan selv velge sin fremstilling av meningsmotstandere. Polariseringen gjør dette alt for lett med mindre man er klok nok til å se sitt eget kognitive bias.

Man kunne sikkert fint laget en video med Obama-sitat servert til Trump-supportere også med samme effekt.

Hvorfor ikke dømme personer for sine handlinger og politikk på en individuell sak-for-sak basis? Dette gjelder ikke bare Trump, men også ellers i politikken. Folk slutter seg typisk til et parti og med ett forsvinner all selvstendig tankegang. Alt partiet står for er bra. Ingen selvstendig refleksjon. Alt motstanderne sier er feil. Dette gjelder både politikerne selv og velgerne selv.

Trump har vært dømt nord og ned fra dagen han har vært innsatt. Obama var derimot en favoritt lenge før han ble president og har sluppet unna med og til og med blitt hyllet for ting som Trump ville blitt kritisert for. Sånn er det når du er farget, karismatisk, smilende, demokrat og flink til å snakke for deg. Da er alt fantastisk! :D

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
probedroid skrev (7 minutter siden):

Selektivt valg av intervjuer objekter for at program/intervjuer skal få frem sitt budskap er jo påfallende i de fleste sånne "tester".

Så du tror dette fenomenet gjelder kun et marginalt fåtall og ikke beskriver et generelt fenomen? Det er litt som om når FrP var rasister når de foreslo at vi heller skulle fokusere på å hjelpe flere flyktninger i nærområdene, men noen år senere var mange andre parti enige om at det var en god ide. 

Jeg så videoen for lenge siden, men ble påminnet den etter en diskusjon jeg hadde med en illsint feminist før jul. Hun innledet med at Trump var rasist og forferdelig for USA, men kunne ikke redegjøre for hvorfor - særlig når jeg påpekte at Trump jo har mange fargede og minoriteter som stemmer på han. I desperasjon begynte hun å spørre hva jeg synes om grenseforholdene ved Mexico. Jeg sa de kanskje ikke var helt heldige, men at de ikke var noe bedre under Obama. Da gikk hun i sinne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

DukeRichelieu skrev (33 minutter siden):

Så du tror dette fenomenet

Irrelevant hva jeg tror, jeg sier kun det jeg sier i posten over, uten å ta stand ene eller andre veien politisk. Spør man 100 stk på gata vil man finne noen som svarer slik du ønsker.

Lenke til kommentar

Forumbruker siterer en youtube-video hvor skaperene bruker manipulasjonsstrategier for å fremstille meningsmotstandere i dårlig lys i høyre-propagandavideoer.

[Skjermbilde av førstepost]

...

Det er like lett å få en gjennomsnittlig innvandringskritisk person til å støtte Hitler sine uttalelser.
Men ingen gidder -- eller ingen gidder å sitere dem som gjør det -- fordi vi vet at det er manipulasjon, og resultatet propaganda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Forumbruker siterer en youtube-video hvor skaperene bruker manipulasjonsstrategier for å fremstille meningsmotstandere i dårlig lys i høyre-propagandavideoer.

[Skjermbilde av førstepost]

...

Det er like lett å få en gjennomsnittlig innvandringskritisk person til å støtte Hitler sine uttalelser.
Men ingen gidder -- eller ingen gidder å sitere dem som gjør det -- fordi vi vet at det er manipulasjon, og resultatet propaganda.

Tror ikke du trenger lete lenge på slike eksempler, men det krever at øynene er åpne og de berømte S brillene er av, men de er vel limt på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Ingen som er opptatt av det mest interessante her? Det at for mange mangler emosjonelt frakoblet integritet? At en ser på måloppnåelse og sak alene og ikke bryr seg omkvem en eventuelt da måtte ende opp å være enig med? 

 

Det er for mange gode politiske løsninger som stemmes ned bare fordi ideene kommer fra feil parti. 

Lenke til kommentar

 

Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Forumbruker siterer en youtube-video hvor skaperene bruker manipulasjonsstrategier for å fremstille meningsmotstandere i dårlig lys i høyre-propagandavideoer.

Det er like lett å få en gjennomsnittlig innvandringskritisk person til å støtte Hitler sine uttalelser.
Men ingen gidder -- eller ingen gidder å sitere dem som gjør det -- fordi vi vet at det er manipulasjon, og resultatet propaganda.

Det handler ikke om å fremstille noen i dårlig lys - det handler om at Trump blir forhåndsdømt i negativ favør, mens Obama blir forhåndsdømt i positiv favør fordi han er en slik kjernekar som smiler, er farget og har de rette meningene. Dette gjelder ikke bare Trump eller Obama, men er et fenomen som gjør seg gjeldende ellers også.

At du likestiller en gjennomsnittlig innvandringskritisk person med en Hitler-sympatisør viser bare hvor hinsides du er all fornuft.

JØI skrev (2 timer siden):

Det er for mange gode politiske løsninger som stemmes ned bare fordi ideene kommer fra feil parti. 

Ja, dessverre. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/4/2020 at 5:03 PM, DukeRichelieu said:

Man kunne sikkert fint laget en video med Obama-sitat servert til Trump-supportere også med samme effekt.

Hvorfor ikke dømme personer for sine handlinger og politikk på en individuell sak-for-sak basis? Dette gjelder ikke bare Trump, men også ellers i politikken. Folk slutter seg typisk til et parti og med ett forsvinner all selvstendig tankegang. Alt partiet står for er bra. Ingen selvstendig refleksjon. Alt motstanderne sier er feil. Dette gjelder både politikerne selv og velgerne selv.

Trump har vært dømt nord og ned fra dagen han har vært innsatt. Obama var derimot en favoritt lenge før han ble president og har sluppet unna med og til og med blitt hyllet for ting som Trump ville blitt kritisert for. Sånn er det når du er farget, karismatisk, smilende, demokrat og flink til å snakke for deg. Da er alt fantastisk! :D

Det heter tribalisme og skjer på alle kanter enten for Trump eller Obama eller Clinton  Obama ble ikke hyllet og ble dømt blant konservativ media og Trump som ville promotere ideen at han ikke var amerikansk

Det er ganske nytt i amerikansk politikk. Det du må være forsiktig med er å mene at alle mangler selvstendig tenkning, selv dine meningsmotstandere.


 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...