Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Helt ny vaskemaskin skyller og vasker dårlig. Hva har jeg krav på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vel med at de ble laget på en tid der poenget var å produsere kvalitet heller en å designe for akkurat god nok kvalitet for garantiperioden. Ingenting er så miljøfiendtlig som å produsere billig skit som blir dyrt på alle måter i lengen. Uheldigvis er dette et resultat av priskrig som drar kvaliteten med seg nedover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 10.1.2020 den 21.43):

Det har vel med at de ble laget på en tid der poenget var å produsere kvalitet heller en å designe for akkurat god nok kvalitet for garantiperioden. Ingenting er så miljøfiendtlig som å produsere billig skit som blir dyrt på alle måter i lengen. Uheldigvis er dette et resultat av priskrig som drar kvaliteten med seg nedover.

Derfor bør folk stemme rødt i stedet for blått.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Tarzan93 skrev (På 5.1.2020 den 12.33):

Elektrokjeden skal ringe meg på mandag. Satt nå på samme vask igjen, uten å ta såpe i kammeret. Vasken er nå kjørt 6 ganger i maskinen uten å tilføre såpe, ser det fortsatt er såpe igjen. Helt utrolig. 

Håper byttingen av maskin går smertefritt..  

Hei, håper du får den hjelp! Jeg har hatt samme problemet med vaskemaskinen Siemens IQ700. Kjøpte først en maskin som ikke skylte ut såpa, selv etter utallige skylleprogram og ekstraskyllerunder etter en normal vask, med anbefalt eller mindre enn anbefalt vaskemiddel for selve vaskemaskinrunden. Fikk skiftet første maskin, og mottok en ny av samme merke, som fungerte greit i ca. 3/4 år, før såpa igjen begynte å hope seg opp i maskina. Opplever at reklamasjons-og serviceavdelingen til Siemens har bestemt seg for at jeg bruker maskinen feil, ved å overdosere vaskemiddel, til tross for gjentatte beskrivelser, bilder og videoer som dokumenterer det motsatte. Har aldri opplevd lignende med noe annet vaskemaskinmerke, eller vaskemaskin. Er på nippet til å kontakte forbrukertilsynet, men vurderer også rett og slett å gi bort den 1,5-år gamle maskinen til ca 10.000kr til en annen som ønsker å «ta opp kampen med den andvarsfraskrivende reklamasjonsavdelingen til Bosch-Siemens.. skal kjøpe meg ny vaskemaskin nå, og er på jakt etter tips om en vaskemaskin som gir rene klær, uten såperester, etter en normal vask med normal såpedosering. Noen som anbefale en? Har gått lei av å måtte kjøre ca. 20 ekstra skylleprogram og minst en ekstravask uten såpe per 40-gradersvask, og med kun 1/3 til 1/2 mengde av anbefalt såpedosering + 3 trommelrensrunder uten såpe mellom hver vask. Puh! 

 

Tarzan93 skrev (På 4.1.2020 den 19.39):

Hei!

Nettopp kjøpt en AEG vaskemaskin. Den skyller klærne dårlig. Finner såperester i alle klesvaskene jeg har kjørt. Jeg har veldig lyst til å returnere produktet, men jeg er usikker på om jeg da må betale for hjemlevering og retur av "gammel"maskin?  Hva har jeg krav på produktet ikke leverer i det hele tatt?

Det er snakk om en AEG til 10 000 kr, tilbud til 6000kr.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...