Gå til innhold

Førstegangstjenesten


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal inn i stridstrenbataljonen nå den 13. januar og lurer egentlig på hva vi skal drive med, skjønner det er transport og logistikk, men usikker på om det virkelig er noe morsomt da jeg vil drive med noe som har litt mer fokus på stridstrening.

Er det mulig å skifte bataljon etter man har kommet inn og er det verdt det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok dessverre for sent å skifte bataljon på dette tidspunktet.

Når det er sagt så informerer Forsvaret med følgende:

https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/haren/stridstrenbataljonen-css

" Selv om du blir innkalt til denne avdelingen, kan det hende at du blir sendt til en helt annen tjeneste eller avdeling etter rekruttperioden. Det er Forsvarets behov som til slutt avgjør hvilken tjeneste du får. Det er stillinger i andre avdelinger i Forsvaret som skal fylles. Du får informasjon om hvilke stillinger du kan søke på i løpet av rekruttperioden. "

Så alt håp er kanskje ikke ute :) Jeg var selv på Rusta leir, men da med Sambandsbataljonen. Stridstren er definitivt ikke bataljonen som bedriver mest stridstrening, men de har absolutt en del feltdøgn de også. De var en del sammen med oss når vi "lekte" ute i felt.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
JonasIsachsen skrev (På 4.1.2020 den 16.03):

Hei! Jeg skal inn i stridstrenbataljonen nå den 13. januar og lurer egentlig på hva vi skal drive med, skjønner det er transport og logistikk, men usikker på om det virkelig er noe morsomt da jeg vil drive med noe som har litt mer fokus på stridstrening.

Er det mulig å skifte bataljon etter man har kommet inn og er det verdt det??

 

Er det en spesiell grunn for at du ønsker fokus på stridstrening? Ønsker du en videre tjeneste i f.eks Telemarks Bat? eller er det kun et ønske om mer aktiv tjeneste? :)

 

Edit: Ser du hadde innrykk 13.Januar :) Håper du trives, og poenget med svaret mitt er at stridstren har mange gode fordeler som f.eks sertifikater samt muligheter for telemarksbataljonen som vervet/befal etter endt førstegangstjeneste :) Lykke til!

Endret av comadore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...