Gå til innhold

reklamasjon av benkeplate,og bytte av benkeplatene


Oter

Anbefalte innlegg

har en sak gående på ikea ang reklamasjon av en benkeplate,selve reklamasjonen ser ut som at vil gå igjennom,men spurte de om de fikk en av kjøkkenmontørene de bruker til og bytte benkeplaten for meg når den kommer,de sa da at det kommer an på om jeg monterte benkeplaten selv,noe jeg gjorde,men skjønner ikke at det skulle spille noen rolle,benkeplaten er rett montert,og har ikke noe med feilen som har oppstått,og kjøkkenet er heller ikke brukt,så der er heller ikke en bruksskade.

brukte jo noen timer på og montere den jeg har nå,og det vil jo gå noen timer og fjerne den gamle,fugemassen mot veggene må fjernes,oppvaskmaskin må fjernes,stekeovn må fjernes,platetoppen må fjernes,og den nye må tilpasses mot veggene,skjøtes,festes til skapskrogene,skjære hull til platetopp,fuges

noen som vet om jeg har rett til og kreve at de står for bytte av benkeplatene?så jeg har noe og henvise dem til når jeg skal på ikea til uken igjen,har særdeles liten lyst til og bytte de selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kreve at de skifter for deg.

Forbrukerkjøpsloven sier følgende:

Sitat

§ 30.Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Hele Forbrukerkjøpsloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

da har jeg vert hos ikea igjen,ny benkeplate er bestillt,og blir levert på døra i slutten av måneden,og i dag slapp jeg og krangle noe om at de står for monteringen,så da fikk jeg montering også,så da er det bare og håpe at nye bankeplaten holder bedre en den forrige

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Oter skrev (På 6.1.2020 den 20.07):

da har jeg vert hos ikea igjen,ny benkeplate er bestillt,og blir levert på døra i slutten av måneden,og i dag slapp jeg og krangle noe om at de står for monteringen,så da fikk jeg montering også,så da er det bare og håpe at nye bankeplaten holder bedre en den forrige

Ikea pleier å være greie på reklamasjoner. Kan jeg spørre hva som var feil med den første?

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (2 timer siden):

Ikea pleier å være greie på reklamasjoner. Kan jeg spørre hva som var feil med den første?

var en sånn liminert benkeplate,der de limer på et tynt eikelag på toppen og sidene,og i overgangen mellom de 2,så har det sprukket opp litt,kunne fint ha brukt benkeplaten,og man måtte ned i rett høyde for og se det,men det blir sikkert verre etter at kjøkkenet er tatt i bruk,så er greit og få byttet den med engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...