Gå til innhold

Passer kabinettet i rackskapet?


Anzure

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står som regel aldri, jeg gikk på den fella da jeg kjøpte toten rackskap 37u 600x800mm. jeg tenkte siden det er 800mm dybde så vil en rackserver på 700mm i dybde være nok. Men det er nok ikke. Jeg vil tippe med 90% at det ikke vil være plass.

Hvis du har den hjemme så må du ta i bruk en målestokk fra front til rear metal stolpe som du skal feste rackservern i. Jeg trur hvis du kjøper et rackskap som er 600x800mm så trur jeg nok det kan være plass.

Det er jo ikke utside mål som du må gå etter, men innsiden fra stål bjelke i front til bak stålbjelke.

Men du må også vite hvilken type rackskap du er ute etter. Rackskapa med 600x600, 600x800mm er telecommunication skap trur jeg de heter. De er bare mynta på switcher,routere, og med en 600x600 så trur jeg du muligens får 400-450mm dybde. Grunnen jeg sier det er fordi det er litt avstand fra glass/metalldøra og til front bjelken som regel både foran og bak, så du mister 4-8cm bare der.

Så er det rackskap som er ment for rackservere og alt annet, minimum 600x1000, helst 600x1200mm

 

Men det er sikkert andre som vet mer om rackskap enn meg her så jeg ikke sier feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rackskapet ønsker jeg å beholde, får heller finne et annet server kabinett med lav dybde. Heldigvis er det åpent kjøp, men har ikke mottatt ennå. Det er veldig få server kabinett under 450mm i dybde da dessverre.

Skinnene jeg kjøpte er 50cm, så skinnene skal passe - og de skinnene er for server kabinettet jeg kjøpte. Har et lite håp om at det vil passe akkurat.

Lenke til kommentar
waremanu skrev (5 minutter siden):

Rackskapet ønsker jeg å beholde, får heller finne et annet server kabinett med lav dybde. Heldigvis er det åpent kjøp, men har ikke mottatt ennå. Det er veldig få server kabinett under 450mm i dybde da dessverre.

Skinnene jeg kjøpte er 50cm, så skinnene skal passe - og de skinnene er for server kabinettet jeg kjøpte. Har et lite håp om at det vil passe akkurat.

Du kan jo prøve, jeg har en IBM Lenovo x3650 m3 server og rackrails og rackrailsa var for lange til stålbjelkene  i min 600x800mm toten 37u. Du kan jo sjekke om du kan justere rack stårbjelkene litt i rear bjelke kanskje hvis det er plass, men du må også ha plass til schuko kontaktene som stikker tilbake fra PSU'n, du har sikkert allerede en PDU også, eller?

 

Lenke til kommentar
Big_JT skrev (På 3.1.2020 den 17.49):

Ofte er festerammene trukket 5-10cm inn i skapet.

Så det kommer an på hvordan server festes. Er det kun ører i front, eller rails. Og om det er rails, hvordan er disse utformet og beregnet....

servere festes alltid med rackrails i front og i rear. Har ikke peil på hvorfor du engang nevner rackears. Rackears brukes til routere,switcher. For alt annet fins det rackrails til. Som regel er rackrails ment for 1000mm dype rackskap eller 1200mm, og så lenge rackrails ikke er eldgamle så støtter rackrailsa fra produsenten 19" i bredden som er standarisert. Utforming er også standardisert  til rack unit. Alle produsenter har egen måte å klikke på rackrailsa til rackservern, men er veldig like uansett med små variasjoner i designet.

Lenke til kommentar
waremanu skrev (2 timer siden):

Har bestilt UPS, denne er selvfølgelig ikke dyp og vil passe fint. Regner med det følger med det jeg trenger for å feste den.

Bestilte 90 graders IEC C13 kontakter i tilfelle server kabinettet ikke får plass til strømkabelen.

Det er ikke nødvendigvis, jeg har 3x BlueWalker UPSer, og det følger ikke med rackrails, så jeg måtte kjøpe nye hos multicom + IEC 60320.
https://www.multicom.no/powerwalker-rackmount-slider-kit/cat-p/c/p3974157 


https://www.multicom.no/deltaco-del-109p-stromforlengelseskabel-iec-60320/cat-p/c/p2920690 

Hvis det er fra APC så er det mulig det følger med,Er usikker på Eaton UPSer, men trur rackrails følger med der også.

UPS'er vil passe uansett hos 600x600, moderne UPSer hvertfall som ikke er 20 år gamle:p

Har du URL for 90* IEC c13 schuko kontakter? Mulig jeg tester/erstatter de ut når jeg kjøper min neste UPS.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (19 timer siden):

servere festes alltid med rackrails i front og i rear. Har ikke peil på hvorfor du engang nevner rackears. Rackears brukes til routere,switcher. For alt annet fins det rackrails til. Som regel er rackrails ment for 1000mm dype rackskap eller 1200mm, og så lenge rackrails ikke er eldgamle så støtter rackrailsa fra produsenten 19" i bredden som er standarisert. Utforming er også standardisert  til rack unit. Alle produsenter har egen måte å klikke på rackrailsa til rackservern, men er veldig like uansett med små variasjoner i designet.

Muligt jeg ikke har terminologien helt på plass. Større servere festes selvsagt enten på "hylle" eller med skinne som er festet i mellom front og bakende av racket.

Finnes også små søte servere som kun festes i front. For eksempel de minste 1U serverene til Supermicro.

Lenke til kommentar
Big_JT skrev (1 time siden):

Muligt jeg ikke har terminologien helt på plass. Større servere festes selvsagt enten på "hylle" eller med skinne som er festet i mellom front og bakende av racket.

Finnes også små søte servere som kun festes i front. For eksempel de minste 1U serverene til Supermicro.

større servere festes aldri på hylle. alltid med rackrails, hvis ikke det er gjort så gjør den personen no alvorlig feil og risikabelt.

De små må ihvertfall være NUCs på rackears, nå kan du jo gjøre en raspberry Pi til en server da, så ja da kan du sikkert ductape pie til no siden veier nesten ingenting:p. Jeg har ikke sett de 1u serverne til supermicro, men det er begrensa hvor mye vekt rackears takler i vekt.

Det er litt sanns om rack shelfen jeg har som er 3u og den festes bare i front, men jeg kan ikke akkurat putte hva jeg vil i din fordi jeg er ikke sikker hvor mye det har i skuffen veier. Så slike 1u rackservere som bare kan festes via rackears er ikke trygt.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (21 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis, jeg har 3x BlueWalker UPSer, og det følger ikke med rackrails, så jeg måtte kjøpe nye hos multicom + IEC 60320.
https://www.multicom.no/powerwalker-rackmount-slider-kit/cat-p/c/p3974157 


https://www.multicom.no/deltaco-del-109p-stromforlengelseskabel-iec-60320/cat-p/c/p2920690 

Hvis det er fra APC så er det mulig det følger med,Er usikker på Eaton UPSer, men trur rackrails følger med der også.

UPS'er vil passe uansett hos 600x600, moderne UPSer hvertfall som ikke er 20 år gamle:p

Har du URL for 90* IEC c13 schuko kontakter? Mulig jeg tester/erstatter de ut når jeg kjøper min neste UPS.

Kjøpte en BlueWalker PowerWalker. Trenger den railkit? Kan man ikke bare skru den fast med fire muttere på forsiden?

Kan ikke se Komplett selger rails til den.

Lenke til kommentar
waremanu skrev (3 timer siden):

Kjøpte en BlueWalker PowerWalker. Trenger den railkit? Kan man ikke bare skru den fast med fire muttere på forsiden?

Kan ikke se Komplett selger rails til den.

ja,den trenger rackrails/slider kit, skrur du på med fire rackmuttere foran rackskapet kommer du til å knekke rackearsa og hele UPSen dette bakover og blir ødelagt, dette fordi rackears ikke klarer vekta til UPSen.

Komplett selger ikke rackrails til UPS til BlueWalker, multicom gjør det, jeg fant hvertfall modellen min der, gå til bluewalker hjemmesiden og søk opp modellen og se etter rackrails acessories og håp at multicom selger til den modellen.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...