Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei

Sikker mange slike poster, men jeg prøver likevel å lage en egen.

Har en ca 4 år gammel maskin som kanskje skulle hatt seg en oppgradering.

Grafikkort-jungelen har blitt for stor for meg, så aner ikke hva jeg skal se etter i disse dager.

Tar gjerne i mot tips til oppgradering av resten også om noen tar seg bryet med å svare :)  Ganske åpent budsjett, bare ikke det blir 20k+ ? 

Maskinen blir mest brukt til spilling, typ PUBG/Tarkov etc.

 

Har følgende trykt inni kabinettet nå -

MSI Z170A GAMING M5, Socket-1151

Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 16GB

Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor

Geforce GTX 1060 6gb

Chieftec Nitro Series BPS-850C 850W PSU

3 stk SSD

 

På forhånd takk til de som tar seg tid til å hjelpe ❤️ 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke overklokket prosessor da jeg ikke har mye erfaring med dette, men er vel kanskje ikke verre en å ta en titt på youtube for å finne mer ut av det? Kjører forresten en Corsair Hydro vannkjølingsvariant på CPU, så det skal være kjøling nok om overklokking utføres.

Som nevnt i posten min er jo grafikkort-jungelen helt sinnssyk. Er jo 50 forskjellige varianter av begge de du nevner... Hvordan skal man egentlig velge? ? 

Så du mener resten av komponentene er OK og ikke trenger utbytting? Kun GPU skal være bra nok? 

 

(Ser forresten at de kjører tilbud på flere av Asus sine grafikkort på komplett)

Endret av Eriksen85
Lenke til kommentar

Har da egentlig bestemt med for å kjøpe ny maskin og heller gi guttungen på 14 denne "gamle" maskinen.

Da kommer det et nytt spørsmål? Kan jeg gjøre det så enkelt som å gå for en av de "bygg-selv"-variantene til komplett?

Denne f.eks  ?

Eller er det lurt å sette sammen en selv? (Da faller det igjen på dere som har peiling  ??

Lenke til kommentar
Eriksen85 skrev (55 minutter siden):

Har da egentlig bestemt med for å kjøpe ny maskin og heller gi guttungen på 14 denne "gamle" maskinen.

Da kommer det et nytt spørsmål? Kan jeg gjøre det så enkelt som å gå for en av de "bygg-selv"-variantene til komplett?

Denne f.eks  ?

Eller er det lurt å sette sammen en selv? (Da faller det igjen på dere som har peiling  ??

Jeg anbefaler å sette sammen en selv. Lag en tråd hvor du spesiserer budsjett og hva den skal brukes til så får du hjelp til å finne riktige komponenter. Jeg ville ikke kjøpt den du linker til.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (25 minutter siden):

Jeg anbefaler å sette sammen en selv. Lag en tråd hvor du spesiserer budsjett og hva den skal brukes til så får du hjelp til å finne riktige komponenter. Jeg ville ikke kjøpt den du linker til.

Okei :) Takk for svar.. Da sletter jeg denne tråden og lager en ny :D  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...