Gå til innhold

Ulyd innimellom i høytalere, verd å fikse?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par Logitech høytalere som for en ti år tid siden var ganske dyre. Kan minne litt om https://www.komplett.no/product/603224/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/logitech-z623-pc-hoeyttalere

(Men dyrere) men jeg finner ikke samme modell. Innimellom gir de en plutselig Kort skarp PRRT lyd om volumet er på eller ikke. Kanskje en gang i halvtimen, tror det er litt uregelmessig. Jeg har prøvd å fjerne støv fra høytalerne, plugge de ut og inn igjen, slå av og på....

hva mer kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr_Spock skrev (23 timer siden):

Kanskje du har prøvd dette alt - men kommer ulyden selv om høytalerene ikke er tilkoblet noe?

Jeg vet ikke om jeg ventet lenge nok, men jeg hørte ikke noe.

plankeby skrev (På 3.1.2020 den 12.50):

Er det noe ulyd fra høyttaler når man skrur volum sakte eller fort opp og ned? -Uten at det spilles av noen lyd.

Mulig det er volumpotmeteret som trenger en rens. Hvis det er et volumhjul å skru på.

Ja, jeg har et volumhjul, men det kom ingen ulyd da jeg skrydde opp og ned mens volumet var på mute på TVen.

Lenke til kommentar
FranZe skrev (2 minutter siden):

Om så er tilfelle så drar en bare ut kontakten til kjøleskapet slik at lyden blir klar & fin :) 

(Så det bare for meg så jeg måtte bare)

Ja, det funker jo - hvis kjøleskapet er problemet ?

Men det finnes ting som ivaretar begge funksjonene - og er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (30 minutter siden):

Altså - hvis du har strømmen på høytalersettet - men ikke tilkoplet noen kilde - og du da ikke får noen støy. Så er det kilden som er problemet.

Du har ikke noe kjøleskap eller noen annet som slår inn og ut, på samme kurs/i nærheten?

Det har jeg.

Så jeg må egentlig ikke bruke høyttaleranlegget i stua med andre ord... Det er nok riktig det, så lenge vi har bodd her har høyttalerne hatt dette problemet. Da jeg først oppdaget problemet sluttet jeg å bruke høyttalerne lenge før jeg nylig tok de frem igjen og forsøkte å se om jeg kunne finne en løsning.

Hmm, de er ganske ubrukelige om jeg ikke kan bruke de der jeg bruker de lenger.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Tailzo skrev (På 3.1.2020 den 7.29):

Hei, jeg har et par Logitech høytalere som for en ti år tid siden var ganske dyre. Kan minne litt om https://www.komplett.no/product/603224/gaming/gaming-utstyr/gaming-hoeyttalere/logitech-z623-pc-hoeyttalere

(Men dyrere) men jeg finner ikke samme modell. Innimellom gir de en plutselig Kort skarp PRRT lyd om volumet er på eller ikke. Kanskje en gang i halvtimen, tror det er litt uregelmessig. Jeg har prøvd å fjerne støv fra høytalerne, plugge de ut og inn igjen, slå av og på....

hva mer kan jeg gjøre?

Dette kan være kontaktstøy, en termostat som kobler ut eller inn,

etter som det også kommer når volum er nede.

Varmtvannstank, kaffetrakter, og elektriske ovner har termostater som kobler ut og inn.

Dårlige brytere og kontakter som er slitt kan skape slik "snerrelyd" i lydutstyr.

De kan da bli varme også, og dermed brannfarlige til slutt.

Er de ikke slitt lyder det mere som et        "knepp" i høyttaler.

Har du en termostatstyrt vifte/panelovn, slike som står og holder en bestemt temperatur, på samme kurs som dette anlegget?

Jeg anbefaler at du sjekker ut slikt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...