Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke lovlig å spille poker utenlandsk? Får ikke utbetalt premiene?


Lifeform

Anbefalte innlegg

henrikwl skrev (20 timer siden):

Det er ikke noe å være enig eller uenig i, det er villet politikk. Ingenting du gjør kommer til å endre på det, fordi nøyaktig slik det fungerer nå er sånn myndighetene vil at det skal fungere. Og siden ingen partier så vidt jeg vet har programfestet å endre på gambling-politikken her til lands kommer det til å forbli sånn det er nå i overskuelig fremtid.

Må bare korrigere regelverket litt.

Skjønner de ikke vil at alle pengene skal gå til privateide utenlandske gamblingselskaper, men slik det er nå så er det jo ikke forbudt for norske statsborgere å gamble i utlandet.

Er det da lovlig å bruke f.eks. PayPal til dette? I forhold beskattning ++ ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko. skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle det være det?

Skal du få bot fra staten i Norge om du kjører i 150 på autobahn i Tyskland?

Tja... 150 er vel ikke å bryte loven der. Lurespm? :v xx  Jeg er ikke noe juss-opplest, men går vel utifra at man kan straffeforfølges i Norge om man bryter lovene i utlandet? 

Hadde det vært det, så hadde man fått dette komplett på plass. Slipper tenke på det i hele tatt.. Hadde nok også kanskje pushet frem at Norsk Tipping hadde begynnt med poker også. 

Lenke til kommentar
Lifeform skrev (12 minutter siden):

Må bare korrigere regelverket litt.

Politikerne vil ikke korrigere regelverket fordi fra deres ståsted så oppnår de det de vil: de fleste gambler enten hos Norsk Tipping eller så gidder de ikke fordi det er så mye styr å gamble utenlands. Du kommer ikke til å få gehør noe sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke får utbetalt pengene så tar den norske stat pengene. Dette er en ren scam og for å få folk over på Norsk Tipping (som forøvrig har 50% edge)

hehe.. jada.. Få litt baller Regjeringen. Enten så er det lov eller så er det ikke.. Gjelder vel et par andre ting her også 

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (1 minutt siden):

Politikerne vil ikke korrigere regelverket fordi fra deres ståsted så oppnår de det de vil: de fleste gambler enten hos Norsk Tipping eller så gidder de ikke fordi det er så mye styr å gamble utenlands. Du kommer ikke til å få gehør noe sted. 

Er jo det styret jeg føler på, @henrikwl

Må bare korrigere at det blir komplett forbudt for alle norske statsborgere, om de vil ha ut pengene i Norge. "Det er lov, men du vil ikke få ut pengene dine".. jævla kjekt.

Lenke til kommentar
Lifeform skrev (1 time siden):

Må bare korrigere at det blir komplett forbudt for alle norske statsborgere, om de vil ha ut pengene i Norge. "Det er lov, men du vil ikke få ut pengene dine".. jævla kjekt.


Dette er ikke noe problem for andre enn deg !

Alle andre forstår at det finnes et forbud bankene må følge, uten å få knute på underbuksene, å forholder seg helt fint til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@Lifeform
Jeg prøver å svare så høflig som jeg får det til, men du tar jo ikke til deg noe av informasjonen du får.

Du som spiller bryter ingen lover. Banken bryter ingen lover. Spillselskapene bryter ingen lover. 

Staten/Norsk Tipping/Lotteritilsynet har et ønsket om å ha et fungerende system for å nekte folk å spille utenlands. Det får de ikke til pga hvordan internett fungerer. Derfor prøver de å hindre pengeoverføringer, det får de ikke til pga hvordan internasjonale lover fungerer.

Det de derimot gjør er å lage et lovverk som gjør at man må omgå det eksisterende. Det er et forsøk på å gjøre det vanskeligere, ala "nå gidder de ikke prøve lengre" og det fungerer nok på noen, da de ikke gidder.

Om du har en skrill/neteller konto, så vil du ha null problemer med innskudd og uttak og alt du gjør er lovlig, det samme er det neteller og banken din gjør - lovlig.

At både du og jeg heller skulle ønske spillkontoen på pokerstars var direkte linket mot banken min, slik at jeg kunne brukt mitt VISAkort direkte mot balansen på pokerkontoen er hyggelig og bra tenkt av oss, men det er utopi. 

Om alle denne informasjonen ikke er nok for deg, så anbefaler jeg mod å stenge tråden, da det ikke er noe diskusjon igjen her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nytt svar fra Lotteritilsynet:

"Vær oppmerksom på at det kan følge egne privatrettslige vilkår, foreksempel om at man ikke skal benytte kort/ konto til pengespill, men det er ikke noe straffebelagt forbud i pengespillregelverket,  rettet mot forbrukeren. 

Vi skriver en del om omgåelse på nettsidene våre. Årsaken til at det likevel blir gjennomført pengespilltransaksjoner til og fra pengespill uten tillatelse i Norge er i hovedsak at pengespillselskapene benytter tredjepartselskaper til å gjennomføre pengespilltransaksjoner.
Bankene har blant annet systemer for å stoppe korttransaksjoner til pengespill uten tillatelse i Norge, som skal være registrert med brukerstedskode for pengespill, men siden det blir brukt tredjepartsaktører med andre brukerstedskoder går disse gjennom. 

Forbudet ligger der, og dersom banken vet at det er snakk om en pengespilltransaksjon skal transaksjonen avvises. Vi vet det er litt ulikt hvor mye bankene selv gjør for å stoppe pengespilltransaksjoner der Lotteritilsynet ikke har truffet vedtak. Utgangspunktet er i alle tilfeller at det er forbudt å formidle innsats og gevinst i pengespill uten tillatelse i Norge, men vi vet også at det er en utfordring for bankene å avdekke disse transaksjonene."

Hvor jeg venter på svar på:


Skjønner.

"Så hvis jeg f.eks. bruker PayPal til å overføre 250 000 og så melder dette til skattevesenet?

Bryter jeg da loven, og vil dette isåfall få ettervirkninger i form av at jeg må tilbakebetale hele beløpet, evt. til spillselskapet? Eller den norske stat?

Ønsker virkelig ikke bryte loven.. samtidig er det jo fristende bli dyktig pokerspiller og kunne tjene penger på det."
 

Lenke til kommentar

Hvorfor spør du om ting de nettopp har svart på?

Lifeform skrev (18 minutter siden):

det er ikke noe straffebelagt forbud i pengespillregelverket,  rettet mot forbrukeren.

Ingenting du gjør i forbindelse med gambling i utlandet kan du bli straffet for. Uansett hvor mange måter du stiller det samme spørsmålet på.

Hvis banken din finner ut at du bruker PayPal kontoen din til utenlands gambling, så kan de velge å slutte å la deg overføre penger til PayPal. Hvor sannsynlig det er at de finner ut av det er vanskelig å si noe om, men med tanke på at det finnes flere norske profesjonelle pokerspillere som gjør gode penger på dette her anser jeg det ikke som veldig sannsynlig.

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan vel også legge til at om du vurderer å bli god i poker, så er du 15 år forsent ute.

Vil gi det ca 0.05% sjanse å bli en vinnende spiller om du starter fra scratch idag.
Det er ca 300+ spillere som spiller tilnærmest teoretisk perfekt (GTO) på low-stakes på alle nettsidene, som gjør at du skal ha en meget godt matematisk teft, innblandet med god emosjonell kontroll - og det bare for å vinne på de laveste nivåene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ikke lest gjennom hele tråden, men rent praktisk er det ikkenoe problem med å få utbetalt gevinst både direkte fra pokersidene, eller innom online wallets som skrill(mest populært) ellers finnes det bitcoin poker sites om du vil ha helt kontrol på pengene selv.

ingen spiller GTO på lowstakes, det er absurd. men ja å spille poker med mål om å bli pro i 2020 er veldig vanskelig, da ville jeg iallefall anbefalt turneringer som holder lavest nivå iforhold til cash/sngs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...