Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fortelle kjæresten at jeg har et gamblingproblem?


Gjest 11055...9b2

Anbefalte innlegg

Gjest 11055...9b2

Hei. Sitter i en knipe som er veldig vanskelig for meg. Jeg vil fortelle kjæresten at jeg har et gambling problem. Hun vet at jeg har spilt før, men tror at jeg har sluttet, noe som jeg gjorde i en periode.  Nå har jeg klart å begynne igjen, og har skjønt at dette er et problem som ikke kan fikses med å «bare» slutte. Vil gjerne si det til henne, men er redd for hvordan hun vil reagere. Sist gang jeg nevnte d så sa hun at hvis det skjedde igjen så var det over. Jeg tror ikke hun mente det bokstavlig talt, men er fortsatt livredd for å si det. Noen som har noen tips eller vet en god måte å gjøre dette på?

 

Anonymous poster hash: 11055...9b2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å endre atferd, mange forhold ryker pga at man ikke får endret en destruktiv atferd.

Ærlighet varer lengst i forhold. Samtidig blir det her viktig å vise hva man faktisk nå gjør fir å endre dette.

Ikke ha smartmobil? En eldre mobil med kamera og fargeskjerm uten Internett? Man får da sendt bilder til hverandre.

At PC o.l. låses inn av partner og bare brukes under tilsyn?

Meldt seg på hjelpegruppe, psykolog?

Poenget er at det må vises radikale tiltak, ikke bare lovnader og prat. Det betyr også ringvirkninger på andre ting. F.eks. uten smartmobil, betyr at venner må respektere at de kontakter deg på sms og telefon. Hvis spilling også skjer på mobil.

Oppegående partnere vil ikke være med på sterk økonomisk vanskjøtsel, i hvert fall ikke gi mange sjanser.

Fortell de som er nær deg om spillerproblem, taushet om det har ingen hensikt. Blås i tanker om skam osv. Du må kanskje også leve mer økonomisk for å betale det som er spilt bort?

Lykke til.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Har sagt det. Gikk som forventet, men det ordner seg nok. Tillit gis i cm, å mistes i meter som man sier, så har nok litt å gjøre opp for med dama. Men skal spørre om hun vil hjelpe meg, men har noen noe tips til hvordan jeg kan prøve å gjøre det godt igjen? Hun ble veldig såret for at jeg ikke hadde sagt noe. Trenger tips ASAP?

Endret av Anonymsoldat
Lenke til kommentar
Anonymsoldat skrev (6 timer siden):

Har sagt det. Gikk som forventet, men det ordner seg nok. Tillit gis i cm, å mistes i meter som man sier, så har nok litt å gjøre opp for med dama. Men skal spørre om hun vil hjelpe meg, men har noen noe tips til hvordan jeg kan prøve å gjøre det godt igjen? Hun ble veldig såret for at jeg ikke hadde sagt noe. Trenger tips ASAP?

Du har fått flust med tips lenger opp i tråden her, hva med å begynne med det? Melde deg inn i hjelpegrupper, bestille time hos terapeut, etc…

Vise henne at du mener alvor, ikke bare prøve å kjøpe deg fri fra problemer med blomster og sjokolade. 

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
Anonymsoldat skrev (11 timer siden):

Har sagt det. Gikk som forventet, men det ordner seg nok. Tillit gis i cm, å mistes i meter som man sier, så har nok litt å gjøre opp for med dama. Men skal spørre om hun vil hjelpe meg, men har noen noe tips til hvordan jeg kan prøve å gjøre det godt igjen? Hun ble veldig såret for at jeg ikke hadde sagt noe. Trenger tips ASAP?

Leste du linken jeg ga deg?

Du har et problem. Løsninga er å oppsøke profesjonell hjelp. Ring gamling-telefonen i dag og prat med dem, og fiks en time med fastlegen. For hva som gjelder kjæresten din burde dette komme i andre rekke, da det er i utgangspunktet du som trenger støtte. Derfor foreslo jeg at ho tar del i problemet ditt. Ring gjerne hjelpetelefonen sammen. Dette er noe dere kan gjøre i dag.

Post gjerne hvordan du går frem. Det er nok mange i samme båt som deg. Lykke til, jeg heier på deg!

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...