Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Audi A6 Quattro 2007-modell?


Anbefalte innlegg

Welhaven skrev (10 minutter siden):

Dette er en 2007 modell, så ganske sikker på at det er 1. generasjon V6 ja. Da blir det absolutt mindre aktuelt for vil ikke risikere kostnader på 50.000 for en bil som kommer på rundt 60.000...

Er det trolig at kjedet ryker selv ved hyppige olje- og filterskift også?

Om det er 180hk modellen er jeg veldig sikker på at disse barne sykdommene ikke finnes på denne motoren. Man kan diskutere seg grønn på Audi sine v6 motorer, men jeg står ganske bastant på at 2.7 i 2007mod er bra. Kanskje noen av de første 150hk motorene ikke var det, men 180hk er jeg rimelig sikker på. 

Dog er ikke dette noe jeg har konkrete kilder på. Motoren min har gått 282k nå, og maler som om den var ny. Dog skifter jeg olje hver 10-12k km. Kjører aldri long life intervaller på noen ting her i gården. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
25 minutes ago, Welhaven said:

Dette er en 2007 modell, så ganske sikker på at det er 1. generasjon V6 ja. Da blir det absolutt mindre aktuelt for vil ikke risikere kostnader på 50.000 for en bil som kommer på rundt 60.000...

Er det trolig at kjedet ryker selv ved hyppige olje- og filterskift også?

etter litt research...

3,0 tdi 224hk var generasjon 1 fram til okt 2008, ellers så varierer det litt når de endret motoren... Audi med V6 før 2011 bør sjekkes veldig nøye før kjøp... Porsche (diesel) bruker samme motor, og har samme problem

hvis du oppdager det før det sier "pang", så er det mulig å bytte de øvre kjedene uten å ta ut motoren... det er de øvre kjedene/strammerne  som er problemet. kan vel også nevne at byttemotor hos møller koster 140.000 inkl montering da :)

Lenke til kommentar
joka skrev (13 minutter siden):

etter litt research...

3,0 tdi 224hk var generasjon 1 fram til okt 2008, ellers så varierer det litt når de endret motoren... Audi med V6 før 2011 bør sjekkes veldig nøye før kjøp... Porsche (diesel) bruker samme motor, og har samme problem

hvis du oppdager det før det sier "pang", så er det mulig å bytte de øvre kjedene uten å ta ut motoren... det er de øvre kjedene/strammerne  som er problemet. kan vel også nevne at byttemotor hos møller koster 140.000 inkl montering da :)

Ok, men skal man da velge bil utelukkende basert på motoren (1. gen vs 2. gen), så ser man dette ved at dieselpumpen er plassert foran?

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Welhaven said:

Ok, men skal man da velge bil utelukkende basert på motoren (1. gen vs 2. gen), så ser man dette ved at dieselpumpen er plassert foran?

jepp, på diesel er det enkelt... pumpa foran drives av egen reim = gen1

pumpa bak, drives av registeret = gen 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...