Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Veltet scooter, lekket motorolje? Skade?


Anbefalte innlegg

På grunn av en del vind så veltet scooteren min på asfalten, og lekket en del motorolje under den. Scooteren er en TGB 2013 modell. 

Ser ikke ut som den lekker nå som den står vanlig. Har det skjedd en skade eller er dette normalt? Far antydet at oljen har kommet ut av et luftehull og er ingen grunn til noe bekymring. Hva tenker dere og bør jeg kontakte verksted? 

 

 

photo_2020-01-01_19-17-21.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt normalt. Lekker ut av luftinga. Noen sykler har en slange koblet til men ikke alle. Da renner det nedover motoren som på din. Har det lekt mye bør du peile olja og evt. etterfylle hvis det er lite.

 

Edit: Det kan ha lekt ut av oljetanken hvis det er en 2T. Men det er heller ingen grunn til panikk. Bare sjekk at du fremdeles har olje.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Som Sedsberg sier, ingen grunn til panikk. Spyle eller tørk bort det verste, litt rester er ikke skadelige for noe, bortsett fra om det kommer inn på selve bremseskivene.
Fargen er rød, som får meg til å tenke 2t-olje. Tipper du har en beholder under setet eller deromkring, med 2t olje. Sjekk at du har nok av den oljen, ellers fyll opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...