Gå til innhold

Oppgradering av CPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, VegardBS said:

Du kan sjekke om CPUen bottlenecker skjermkortet, det kan du sjekke med overlay som viser CPU og GPU workload i %, står CPU på 100% mens skjermkort bare på 60% så er det en bottleneck. Da får du mer FPS ved oppgradering.

 

Okei, hvordan program bruker jeg til å sjekke dette?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mumriken said:

Litt tynt med info om resten av systemet. (Oppløsning, skjermfrekvens og gjerne spill innstillinger) 

Et 2080Ti definitivt, med et 1060 så er det heller tvilsomt.. 

1080p 144hz, PUBG, CS: GO og Destiny 2. sliter med å holde 144fps og tror det kan være cpu'en som holder meg tilbake her.

Lenke til kommentar

Har testet endel nå og CPU forbruket er 30-40% høyere enn GPU i diverse spill.

 

Edit. testes mer, og i diverse andre spill jeg har testet nå så er GPU forbruket høyere. Så det virker som at i noen spill er CPU forbruket høyere, og i andre spill er det motsatt. Er dette vanlig? Bør noe oppgraderes i det hele tatt?

Endret av Dan-
Lenke til kommentar
Dan- skrev (1 time siden):

Har testet endel nå og CPU forbruket er 30-40% høyere enn GPU i diverse spill.

 

Edit. testes mer, og i diverse andre spill jeg har testet nå så er GPU forbruket høyere. Så det virker som at i noen spill er CPU forbruket høyere, og i andre spill er det motsatt. Er dette vanlig? Bør noe oppgraderes i det hele tatt?

Normalt at forbruket varierer mellom spill.

Du kan nok oppgradere til et 2060 super før cpuen bottleneck'er helt, og få opp til 30% høyere fps. Vil variere fra spill til spill.

Er ikke så mye å hente på kun cpu oppgradering, hvis du i det hele tatt har hovedkort som støtter det. 

 

Har du et budsjett?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Dan- said:

1080p 144hz, PUBG, CS: GO og Destiny 2. sliter med å holde 144fps og tror det kan være cpu'en som holder meg tilbake her.

Du spiller competetive spill hvor grafikk ikke har så mye å si. Ser ikke helt hvordan du sliter med å få 144fps is csgo, med litt tweaking inne i nividia control panel og inne på csgo bør du lett greie det.

Hvis du bare spiller competetivt er det responstid og fps som teller og derfor skal du greie deg med å bare skru ned i grafikken i settingsene.

Ville spart pengene hvis jeg var deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Kiwi00 said:

Du spiller competetive spill hvor grafikk ikke har så mye å si. Ser ikke helt hvordan du sliter med å få 144fps is csgo, med litt tweaking inne i nividia control panel og inne på csgo bør du lett greie det.

Hvis du bare spiller competetivt er det responstid og fps som teller og derfor skal du greie deg med å bare skru ned i grafikken i settingsene.

Ville spart pengene hvis jeg var deg

Da gjør jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...