Gå til innhold

Streame spill fra PC til TV


Anbefalte innlegg

Heihå og godt nyttår!

 

Jeg har nylig kjøpt meg en ny samsung 2019 tv (Q85R) og tenkte det hadde vært kult om jeg kunne bruke min trådløse Xbox- kontroller med pc mottaker mot PCen og på et vis få bildet over på TVen. Strekke HDMI-kabel er ikke ønskelig, pc og tv står i hvert sitt rom. 

Testet såvidt trådløs skjermtilkobling med miracast, men det var særdeles dårlig og ustabilt. 

Såå, har hørt litt om nvidia shield, og lurer på om dette kanskje er en god løsning. Har noen erfaring med dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (44 minutter siden):

Steam skal ha en app, er det en smart tv? Sjekk isåfall i app storen for din TV.

Ah, ja det er en smart tv, kan sjekke når jeg kommer hjem i morgen. Men det vil vel i tilfelle kun fungere for steam spill da antar jeg. Har forøvrig et nvidia 1080 kort i PCen. 

Lenke til kommentar
andersmb skrev (31 minutter siden):

Nye samsung tv-er har stort sett steam appen ja. I steam link kan du bare velge å minimisere til skrivebord og så styre hele pcen på den måten. Se film, nettleser OG viktigst, spille hva du vil

Wao, hvis det er tilfelle så er jo det helt rått ? Det er den nest øverste samsung modellen i den siste serien, så da burde den vel ha den. 

Takk for info! Skal testes med en ganger jeg kommer hjem i morgen ? Har forøvrig Apple TV også, mulig det også fungerer med steam link der også. 

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
17 hours ago, sindredl said:

Wao, hvis det er tilfelle så er jo det helt rått ? Det er den nest øverste samsung modellen i den siste serien, så da burde den vel ha den. 

Takk for info! Skal testes med en ganger jeg kommer hjem i morgen ? Har forøvrig Apple TV også, mulig det også fungerer med steam link der også. 

Det burde den nok, håper det funka bra! Min nyere samsung tv har faktisk apple tv innebygget også forresten, ikke at det betyr så mye. Bare søk i app store på tven så finner du det. Eneste idiotiske problemet jeg har hatt med tven er at det er ingen twitch app så endte opp med å kjøpe chromecast bare for det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...