Gå til innhold

Retur av seks måneder valp/hund


Anbefalte innlegg

Hei. Eg måtte hente tilbake eine valpen/hunden eg solgte tidligere i sommer på grunn av litt forskjellige grunner. Først var det på grunn av klager frå naboer og husverten på bjeffing og seinare vart det sagt astma. Det vart ikkje sagt noko om astma før etter at vi hadde hentet tilbake valpen/hunden på grunn av klager og trussel om å bli kastet ut av husverten. Så det eg lurer på er det så rett å gi tilbake pengene då?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som selger så har man jo ett etisk/symbolsk ansvar ovenfor hunden at den har det bra. I utganspunktet så ville man jo i hvert tilfelle tatt tilbake alle hunder som ikke har det bra, ikke kommer til å ha det bra osv, mistanke om at den ikke kommer til å ha det bra osv.

Du kan jo gi tilbake deler av summen, 75% feks?
Feks har du jo mulighet til å selge hunden videre, og tjene godt på det. Og da vil du jo tjene mer enn du egentlig skulle ha.

Men angreretten og loven er nok på din side om du ikke hadde hentet hunden tilbake?

Kjøper har jo hatt hunden i noen mnd, og vil jo selv ha ansvaret for å omplassere, selge, gi bort osv på ett tidspunkt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står ingenting om økonomisk kompensasjon ved retur av valp når årsaken skyldes forhold kjøper har ansvar for?

Dersom det ikke gjør det så ville jeg ha vurdert hvor mye arbeid det er å selge hunden igjen, og sett på hva du får for hunden nå ved andregangssalg, og tatt en vurdering på hvor mye penger du refunderer basert på det. 

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt ann på om hunden er et udugelig ålehovve eller om han er verdt mer enn en 

MacBook Pro(16 tommer)
Retina-skjerm1

13,3 tommer

16 tommer

Prosessor

Opptil 4-kjerners Intel Core i7

Opptil 8-kjerners Intel Core i9

Minne

Opptil 16 GB

Opptil 64 GB

Lagring2

Opptil 2 TB

Opptil 8 TB

Grafikk

Opptil Intel Iris Plus Graphics 655

Opptil AMD Radeon Pro 5500M med 8 GB GDDR6-minne

Batteritid3

Opptil 10 timer

Opptil 11 timer

Tastatur og styreflate

Bakbelyst tastatur, Touch Bar, Touch ID og Force Touch-styreflate

Bakbelyst Magic Keyboard, Touch Bar, Touch ID og Force Touch-styreflate

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...