Gå til innhold

Kommer lavere engangsavgift på bil i 2020 utelukkende forbrukerne til gode?


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har bestilt ny bil medio desember med levering utpå nyåret. Dersom avgiftene ble høyere er jeg informert av bilselger om at bilen ville bli tilsvarende dyrere. Nå ser jeg at avgiftene går bittelitt ned (ca. -6000kr). 

1) Dersom engangsavgiften på bestilt (skrevet kontrakt) bil går ned, er det selger eller kjøper som tjener på dette?

Jeg skal lese igjennom kontrakten en gang til i dag, men jeg kan ikke huske det stod noe om dette.

takk for svar :)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrakten må jo være skrevet sånn at dersom ukjente økte avgifter. En kontrak er en kontrakt. Men selfølgelig har du rett til å klage. Godt argument er at kontrakt er ensidig. 

Jeg hadde ikke ast meg opp av dette. Bilselger vi argumentere med at avgiftssenkningen var kjent på avtaletidspunkt og er allerede tatt høyde for.

Lenke til kommentar

Dette er mer en nysgjerrighet, ikke noe jeg tenker å henge meg opp i. Men kjekt å vite til neste gang!

 

Da jeg gikk inn i avtalen var avgiften uvisst. Det ble sagt at ved økt engangsavgift tilkom ekstrautgiften meg. Jeg burde selvsagt spurt om hva som skjedde om avgiften gikk ned, det gjorde jeg ikke. 

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...