Gå til innhold

Sub til liten stue i blokk


Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter en aktiv sub som passer til et par Klipsch Reference R-610F. Bruken er stort sett til tv-serier og litt musikk.

Bor i blokk og ønsker godt forhold til naboene mine :-)

Bør jeg legge litt penger i subben eller vil en billig 10" være nok? (feks https://prisguiden.no/produkt/dynavoice-magic-mw10-409828 som er på tilbud til 1490,-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Som beboere i blokk ville jeg satt veldig pris på om et par av naboene kastet lydanleggene sine og kjøpte seg headset. Bass bærer latterlig langt i betong.

Lenke til kommentar
Dunkerbeck skrev (2 minutter siden):

Takk for svar.

Er klar over at sub ikke gjør seg så bra i blokk, men det er ikke mye bass jeg trenger og jeg spiller aldri høyt.

Hvordan ville den jeg linket klart seg på lav gain og volum?

Noen andre (mindre?) sub'er som kunne vært aktuelle?

 

Du burde få mer enn nok bass fra de høyttalerne du allerede har. 

Og hvis du faktisk spiller _så_ lavt vil ikke en Sub komme til sin rett og være bortkastet uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dunkerbeck skrev (2 timer siden):

Høyttalerene er rimelig nye. Kan jeg forvente mer bass etter som de spilles inn ?

Er forsterkeren min god nok til å få frem bassen jeg savner? Sony str-dh550 ( 145W x 5 6 ohms )

Kjenner ikke denne men burde nok klare å spille høyt nok til å plage naboene.

Savner du bass kan du evt prøve å endre på equalizer-innstillingene, enten i lydkilden eller direkte på receiveren:

https://helpguide.sony.net/ha/strdh7555/v1/en/contents/TP0000301724.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (6 minutter siden):

Kjenner ikke denne men burde nok klare å spille høyt nok til å plage naboene.

Savner du bass kan du evt prøve å endre på equalizer-innstillingene, enten i lydkilden eller direkte på receiveren:

https://helpguide.sony.net/ha/strdh7555/v1/en/contents/TP0000301724.html

Takk. Får prøve meg litt frem.

 

Dere har forøvrig overtalt meg til å droppe sub i denne omgang. Takker igjen for all respons!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (5 timer siden):

setter du en betoghelle eller gummimatte under subwooferen får du fjernet en del vibrasjonsstøy som kan plage naboene. 

Skulle ønske flere av mine tidligere naboer fulgte mitt råd om dette. Der i gården gikk det i en blanding av totalt å gi faen og "vi hører ikke dere andre". 

Også alltid like morsomt når de lovte å skru ned lyden, selv om jeg gjentok gang på gang at lyden ikke var et problem. Med mi dre de hadde vinduer åpne hørte vi verken folk, fe eller musikk. Bassvibrasjonene derimot. Fy faen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (15 minutter siden):

Skulle ønske flere av mine tidligere naboer fulgte mitt råd om dette. Der i gården gikk det i en blanding av totalt å gi faen og "vi hører ikke dere andre". 

Bor en i leilighet / rekkehus / whatever så må en på en eller annen måte forholde seg til naboene sine.

Jeg har en ganske kraftig sub i stuen og det første jeg gjorde da jeg kjøpte den var å si ifra til naboene om å gi beskjed i tilfelle støy. Det tok et par dager før jeg fikk gummimattene jeg lenket til over men da jeg tok den i bruk ble en del uønsket støy borte også. Lydkvaliteten ble ganske mye bedre. Spiksene vibrerte ganske kraftig i koppene som lå mellom spiksene og gulvet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har tidligere brukt REL Quake i blokk uten problemer/klager fra naboene, gikk til og med å spurte dem ved noen anledninger, det var de under, siden det var hjørneleilighet, så kun naboer under.
Trenger jo ikke å dra på veldig mye heller. Denne ble primært brukt til musikk, så skulle jeg ha vors/fest så koblet jeg den ut. 

Lenke til kommentar

Har en xtz 10" og bor i blokk. Fungerer helt fint og naboene klager ikke. Er relativt bra lydisolert hos meg da i tillegg til at leiligheten er bygget slik at stua ikke ligger vegg i vegg mot naboen. Pleier å skru av subben hvis jeg har fest/fors. Får litt ekstra dybde i lyden, men om det er verdt pengene er jo en annen sak.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...