Gå til innhold

Ikke 100% fornøyd med Garmin FR245M - Noe annet?


Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en Garmin FR245M til jul som jeg har brukt ved noen økter nå. Det bør nevnes at dette er min første sportsklokke, så jeg er helt blank på hvilke funksjoner man bør forvente osv. 

Hva trenger jeg?
Pulsmåling - med pulsbelte
GPS
Hastighet/Pace
Timer - Til feks intervall 
Distanse
Opplasting til Strava
Fysiske knapper

FR245 Innfrir jo på alle disse, men så er det et hav av unødvendig funksjoner for min del. Ikke har den en aktivitet for langrenn heller, så jeg må endre i Garmin Connect og Strava. Knappene er ikke til å skryte av, og på min er ikke rammen helt presist montert. Man kan føle og visuelt se at den er en tanke forskjøvet :D

Hva tenker dere som har mer erfaring med sportsklokker? Som nevnt er dette min første sportsklokke, så jeg vet kanskje ikke helt hva man skal forvente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt denne i et par måneder nå, etter å ha hatt en Garmin FR210 i hvert fall fem år, og er så langt veldig fornøyd. Den gjør alt jeg kunne tenke meg, men har ikke testet den med langrenn. Det høres dog ut som din er noe feilkonstruert? Min er hvertfall ikke skjev på noen måte. 

Edit:

Intervaller funker ypperlig. 

Sykt befriende å ha trådløst headset som spiller av fra Spotify på klokke, og dermed slippe å ha mobil med. 

Masse god og motiverende data i Garmin Connect. 

Endret av afterall
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har skrevet omfattende tester på alle disse. Langrenn er ikke noe problem på FR245 da, bare så det er sagt. 

Klokken er vel et råbra kjøp når du ser på funksjonalitet/pris.

Ønsker du noe med "bedre" knapper så må det være FR645 som du nevner. Vivoactive 4 er en fantastisk klokke som gir enormt mye for pengene, men her er det touch som er hovedprinsippet for navigering, så har du to knapper for ulike funksjoner.

 

FR645 har 2.gen Garmin Elevate pulssensor og er langt fra like god som den du finner på FR245 og Vivoactive 4. Likevel ville jeg uansett anbefalt pulsbelte, spesielt når du går langrenn. Under slike aktiviteter fungerer OHR sjelden bra uansett.

Er skjermen feilmontert så bør du sende inn klokken til Garmin. De ordner nok ny ?. Alternativt bytte i butikken.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...