Gå til innhold

Montere wifi antenner utenpå svakstrøm skap?


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en router, Asus Ac750, som er montert inni et svakstrømskap. Dette gir god nok dekning til all vanlig bruk, men ovnene fra Mill sliter med dekningen.

Vil det være mulig å bestille 2 stk forlengelsesledninger (så kort som mulig) og montere selve antennene på utsiden av skapet?

Ønsker å unngå å montere routeren på veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på dBi verdien på antennen. Rundstrålende antenner fordeler signal jevnt, mens forsterkende antenner sender mer i smultring-form. Altså mindre jevnt, men sterkere. Du kan jo begynne med forlengerkabelen. Det å få ut antennen utenfor skapet burde hjelpe godt på.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv lurer jeg på om antenne til asus har særlig forbedrings pontensial?

Nå er vel neppe Asus Ac750\ Asus Ac66u og RT-AC51U særlig gode router til mye last og flere etasjer med mye tykke murvegger etc.

High Gain WiFi Antenna Outdoor Signal Booster Aerial MIMO SMA LTE Wireless Route

Men usikker på slike hjelper f.eks hvis man skal ha trådløs i garasjen eller få dekning utendørs.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Stingah skrev (1 time siden):

... Vil det være mulig å bestille 2 stk forlengelsesledninger (så kort som mulig) og montere selve antennene på utsiden av skapet? ...

Det  er jo bare å prøve og se om resultatet blir godt nok.

 

 

Et lite hjertesukk: Ser med jevne mellomrom folk som sliter med WiFi-dekning og har ruteren i skap eller tekniske rom. Greit at det skal se bra ut, men hvorfor ikke sette opp ruteren på et egnet sted istedenfor å gjemme den og drive med masse styr etterpå...

Lenke til kommentar

Svakstrømskapet er plassert høyt på veggen midt i hytta vår (trekonstruksjon). Selve svakstrømskapet er laget av plast, nettopp for at det skal kunne stå feks en router inni der. Og det er inni svakstrømskapet alle CAT-kablene/inntak kommer, så den må i grunn stå der for at alle kablene skal kunne være tilkoblet. 

Så derfor står den inni der ;)

Men da skal jeg i første omgang prøve å bare flytte antennene på utsiden ved hjelp av skjøteledning og måle db. i de rommene som det nå er ørlite for svakt signal. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
LMH1 skrev (På 31.12.2019 den 9.46):

Vil bare si jeg ikke anbefaler å kjøpe wifi utvidelsekabel, testet det selv om det gir dårligere ytelse, er det jeg har konkludert.Heldigvis ikke allverdens, men dere bør være ops på det så dere ikke opplever det samme. Så håper jeg ikke er for sen.

Så du bør vel heller flytte routeren nærmere enhetene dine.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...