Gå til innhold

Er CROWN XLS 1002 passende til HIFI bruk?


Mato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mato skrev (1 time siden):

noen som har noen tanker rundt CROWN XLS 1002 , masse power til en rimelig pris, ser den få litt skryt og anbefaling rundt om. ( https://www.youtube.com/watch?v=BZD2Pc_tHnE

 

tenker og parre den med et sett dali 8008. 

 

Er det ikke vifte i den?

Vet mange som bruker Crown til hjemmekino.

Jeg skal ikke mene noe om Crown, Jeg har ikke prøvd selv hjemme. Men synes de virker litt PA aktig, pluss at det er vifte-støy.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Er det ikke vifte i den?

Vet mange som bruker Crown til hjemmekino.

Jeg skal ikke mene noe om Crown, Jeg har ikke prøvd selv hjemme. Men synes de virker litt PA aktig, pluss at det er vifte-støy.

joda den har vifte , men det virker som det skal mye til før den slår seg på, og da spiller du såppas at du neppe hører en vifte inne i en tv benk. 
 

de er helt klart pa aktig , det er jo beregnet på proff markedet. 

Lenke til kommentar

Da må du nesten prøve.

Om det er mye rock og pop så tror jeg det er kult.

Men er bare gjetting, er mange på Avforum som bruker denne.

Ser det er klasse D, bruker D selv.

Lurer på om det er 3 Ice eller Hypex moduler.

Ser den har 3.

Anlegget har mest gått til Lego filmen, Transformers for barnet..

Blir vel film ikveld.

Men hører på hodetelefoner...

 

Screenshot_20191230_210802_com.maxmpz.audioplayer.jpg

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Da må du nesten prøve.

Om det er mye rock og pop så tror jeg det er kult.

Men er bare gjetting, er mange på Avforum som bruker denne.

Ser det er klasse D, bruker D selv.

Lurer på om det er 3 Ice eller Hypex moduler.

Ser den har 3.

Anlegget har mest gått til Lego filmen, Transformers for barnet..

Blir vel film ikveld.

Men hører på hodetelefoner...

 

 

det blir i eventuelt i en hjemmekino situasjon i stua , musikkmessig er det nok litt av alt. 

prisen er jo 2900 for 2 X 215W i  8 ohm, så det burde holde til mitt bruk, alternativet i den prisklassen er vell noe gammelt og brukt fra nad og forsatt bare halvparen av kraften. 

får sette opp et søk på finn og se om man kan få tak i en bruk enda billiger , ikke vits og betale for mye heller . 

Lenke til kommentar
Mato skrev (53 minutter siden):

det blir i eventuelt i en hjemmekino situasjon i stua , musikkmessig er det nok litt av alt. 

prisen er jo 2900 for 2 X 215W i  8 ohm, så det burde holde til mitt bruk, alternativet i den prisklassen er vell noe gammelt og brukt fra nad og forsatt bare halvparen av kraften. 

får sette opp et søk på finn og se om man kan få tak i en bruk enda billiger , ikke vits og betale for mye heller . 

Mange med den på forums som er fornøyd med den til film og sikkert også musikk..

Er bare å prøve, vifta vet jeg ikke.. om du spiller lavt, men ellers er det bare å prøve selv.

Si gjerne ifra hva du synes om du får prøvd den.

Lenke til kommentar
Mato skrev (12 minutter siden):

da er det snart en på vei i posten , fant en på finn til ok pris, så regner med jeg får en maranz 1510 i hus snart og. 

Nå husker jeg - det var du som ville ha effekt på receiveren!

Spennende - du får fortelle hvordan dette låter. Crown er jo liksom ikke hifi, men hadde ikke forundret meg om det funker som bare det.

Skulle nesten slått sammen trådene "dine".

Lenke til kommentar

jeg prøvde jo og bare ta det i hifi kafen, er jo mere bare litt lyd prat :) 

 

jeg endte opp med et set dali 8008 som fronter , anbefalt 60-160W i 8ohm forsterker, og så er de jo 4 ohm høytalere så da krever de jo lit for og få fult potensiale. 

Lenke til kommentar
Mato skrev (6 minutter siden):

jeg prøvde jo og bare ta det i hifi kafen, er jo mere bare litt lyd prat :) 

 

jeg endte opp med et set dali 8008 som fronter , anbefalt 60-160W i 8ohm forsterker, og så er de jo 4 ohm høytalere så da krever de jo lit for og få fult potensiale. 

Har aldri hørt de Dali høytalerene, men husker de var ganske populære - er en del år siden. Men gode høytalere tåler noen år på nakken.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (23 minutter siden):

Har aldri hørt de Dali høytalerene, men husker de var ganske populære - er en del år siden. Men gode høytalere tåler noen år på nakken.

gikk vell ut av produksjon rundt 2000 så de har noen år på baken ( da slipper jeg og spille de inn :) , de har noen få hakk og skrammer men det er tydelig at disse ikke har vært mye flyttet på, grillene ser fine ut, med unntak av at 2 av pinnene til feste grillene er det ikke noe og klage på.  og når man får de for 1600 så er det nesten gratis. 

image.thumb.png.88ba8fdac32830d3e1139b8e1eadfca8.png

Endret av Mato
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror man kan leve med mye forskjellig på effekttrinnet, også Crown, dersom man har noe godt tilpasset av forforsterker (f.eks en varm rør-variant). Effekttrinnet skal jo kun øke effekten uten å legge til eller trekke fra noe. Klasse D er bra på det, ihvertfall de av nyere dato. Men en vifte ville jeg sagt er en showstopper, greit så lenge den ikke starter før etter en viss temp som antakeligvis er høyere enn decibel-trykket. 

Lenke til kommentar

jeg kan rapportere at det funker utmerket, klar og fin lyd med masse punch ( trenger nesten ikke sub til musikk lenger)

og det spiller HØYT , sikkert mye høyere en jeg vill pushe, stilte gain til 3/4, men så Audyssey stilte leven på frontene til +9 så kan nok sette gain høyere for og få et lavere signal inn ( burde vell holde signalet renere lenger )  

 

har heller ikke hørt noe til noe vifte , om den kommer på er det kun når sikklig skur på, men tviler på at mine dali 8008 presser forsterkeren noe særlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mato skrev (På 3.1.2020 den 22.18):

gikk vell ut av produksjon rundt 2000 så de har noen år på baken ( da slipper jeg og spille de inn :) , de har noen få hakk og skrammer men det er tydelig at disse ikke har vært mye flyttet på, grillene ser fine ut, med unntak av at 2 av pinnene til feste grillene er det ikke noe og klage på.  og når man får de for 1600 så er det nesten gratis. 

image.thumb.png.88ba8fdac32830d3e1139b8e1eadfca8.png

De er relativt lette å drive. 40-160 W 4 ohm 91ohm.

Men sef kult å ha mye nok watt... jeg er ganske sikker på at de mener i 4 ohm siden den er en 4 ohm høyttaler

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 timer siden):

De er relativt lette å drive. 40-160 W 4 ohm 91ohm.

Men sef kult å ha mye nok watt... jeg er ganske sikker på at de mener i 4 ohm siden den er en 4 ohm høyttaler

de sier faktisk 8Ohm i manualen ( den andre er rett fra nettsiden ) , uansett hvordan man snur på det så har jeg ivertfall nok power.

image.png.5b7526909c8a16e02d0f31076a0ca7cb.png

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...