Gå til innhold

Problemer med skjermoppløsning


Sharpings

Anbefalte innlegg

I familien har vi en PC med ny 24 tommer skjerm. Skjermen er kapabel til å ha oppløsning på 2650 x 1440p, og det har den når den er koblet til alene. Men når vi kobler til et Wacom Cintiq tegnebrett med oppløsning på 1080p så blir skjermen også satt ned til 1080p.

 

Hvordan skal jeg kunne få til å ha skjermen i høyere oppløsning? Under innstillinger er det satt til å utvide skjermen, så teknisk sett er det ikke noe speiling eller noe som skulle kreve at de to har samme oppløsning.

Bruker HDMI på Tablet og Displayport til HDMI kabel på skjermen.

Skjermkortet som er et Nvidia GeForce GTX 1050Ti skulle vel være i stand til å kjøre disse to på forskjellig oppløsning eller må jeg tilbake på Mac for å få dette til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (2 timer siden):

Utvide skjermen = 2 skjermer blir til 1, så da blir skjermen med lavest oppløsning brukt på begge

Det stemmer ikke.

Om man bruker noe tilsvarende AMD "Eyefinity" eller nVidia "Surround" eller hva det heter nå om dagene, så kan man gjøre slik at 2-3 eller flere skjermer oppfører seg som èn stor skjerm. Men vanlig "Utvidelse" fungerer som 2 separate skjermer

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ut at det var kabelen som var problemet. Brukte Displayport til HDMI kabel på skjermen og der startet visst problemene. Når vi byttet til DP til DP istedet, da ble alt som det skulle. Jeg visste ikke at sånt skulle ha noe å si, og det var litt vanskelig å få tak i riktig kabel når alle butikkene var stengt i Jula.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...