Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med MB C-Klasse 2015?


FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers så kan du jo få svar fra oss som er begge steder, men du vil få langt bedre respons der.

Jeg har hatt en C250d 4-Matic (2016-modell) i 2 år. Var godt fornøyd med den, god komfort. Men var en del dekkstøy på min som hadde AMG-pakke og dermed støyende runflat-dekk. Har nå en C43 AMG. Den du ser på har ikke AMG-pakke og mest sannsynlig ikke runflat-dekk. Med riktige dekk er den ok ift. dekkstøy. Det som går igjen er litt knirk fra interiør, særlig dashbord/midtkonsoll. Kan være dugg i baklykter, er det vanndråper så skal lykten byttes etter hva jeg har hørt. Litt dugg er ikke uvanlig da LED-lys ikke utvikler særlig varme. Ellers har ikke jeg hatt noen større problemer, men den første hadde jeg bare i 2 år/40.000 km. Nåværende er litt over 2 år/45.000 km. Sjekk at det ikke er sprekker i kunstskinnet på setene. Min hadde AMG-interiør og dermed seter i "hel-kunstskinn". Der sprakk det opp i hjørnet på sitteputen før lårstøtten, heller ikke uvanlig.

Pris på vanlig service er absolutt ikke ille på MB. 

Den du ser på er ganske sparsommelig utstyrt, men har i det minste LED-lys, navigasjon og parkeringspakke. Ikke den sprekeste motoren, men det må du nesten bare prøve selv. 

Lenke til kommentar

Broderen hadde en C250d 4-Matic 2015 modell i 3 år. Eneste problemet han hadde med den var en O2-sensor som satt i eksosen som han bokstaveligtalt måtte bytte 1 gang i året. Mye småkjøring med denne dieselen var tydligvis ikke helt optimalt. Nå kjører han en Mercedes E300e 2019 modell, så det var jo tydlig at mercedes ga mersmak :)

Lenke til kommentar

Ikke eksakt samme modell, men har eid en 2013 c-klasse diesel i fire-fem år. Hadde gått 80k når jeg kjøpte den, og 113k når jeg kvittet meg med den (kjører ikke allverden i året). Har stort sett bare positivt å si, spesielt driftsikkerhet hvor jeg ikke hadde ett eneste feilslag i den tiden jeg eide den, måtte kun bytte noen slitedeler (skiver, klosser og et blinklys med steinsprut). Hadde glatt kjøpt Mercedes igjen om det bare ikke var for prisen som blei for høy i forhold til mine ønsker for ny bil.

Av negative ting så synes jeg kvaliteten på MB sitt kunstskinn (MBtex tror jeg det kalles) var litt dårlig, det fikk litt for fort rifter og sprekker i sitteputa synes jeg.

Lenke til kommentar

Takker for inspill folkens, nå står den C-en i garagen min ? Kjørte den hjem fra Hamar til Trondheim hvor jeg fikk prøvd den i alt fra fine bare venterveier til snøfokk og sørpe. Veldig fornøyd og godt å kjøre MB igjen :)

Den er er ikke den meste utstyrte bilen som sagt, men det var ca den eneneste med det utstyre som vi virkelig trenger i vår prisklasse. Hvor mye fysisk større er en E klasse?P_20200103_160510.thumb.jpg.18c4181274eec591e0453437e3ddb57d.jpgP_20200103_160454.thumb.jpg.f8ea212ed90665e9e0d3d0e4deb4a537.jpg

Lenke til kommentar

Gratulerer!

Den har jo det viktigste utstyret, så det blir sikkert bra. 

En E-klasse er ca 23 cm lenger og 4 cm bredere. Særlig bagasjeplassen er mye større. Litt bedre bakseteplass også, men når jeg kom fra min som har performance-seter med tynnere seterygg til en E-klasse med standard sportsseter var det praktisk talt ingen forskjell på benplassen. En E-klasse har muligens noe bedre komfort, men det er det uansett mer enn nok av i C-klasse, samtidig som C-klassen er litt morsommere å kjøre (om vi snakker om "standardmodeller".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...