Gå til innhold

Slåssing, selvforsvar, boksing


Taurean

Anbefalte innlegg

Har i mange år hatt lyst til å begynne på boksing. Noen som har erfaring med det?

Eller noe i det trådtittelen sier?

All erfaring jeg har med slåssing er i fylla, ikke mye å skryte av.

Jeg forstår dog psykologien i slåssing; -Grunnen- til at man slåss trumfer veldig ofte både ferdigheter, styrke og våpen (som kan innebære skytevåpen). Dog ikke alltid. Disse fire henger ofte godt sammen (motiv, ferdighet, styrke, våpen).

Jeg tør ikke spekulere i hvor langt jeg ville gått om noen slo ned og alvorlig såret, voldtok, eller drepte, noen i min næreste krets. Dette er også noe å tenke over; Etikken i hvorfor vi bryr oss mindre om noen andre i mediene enn vår egen familie. Men la nå det ligge for denne tråden. Lag gjerne ny tråd om noen vil.

Hvis noen gjorde noe lignende med min beste venn, så ville jeg gått til verdens ende for å finne personen som gjorde det, og hvorfor. Hva jeg ville gjort da, vet jeg ikke. Jeg ville kontaktet politiet først.

 

Hva er deres tanker om dette temaet? Er det verdt å bruke en viss prosent av livet sitt på, eller ikke?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

TS

Nei sorry altså, syntes du er på bærtur der..

 

Ikke at jeg ikke syntes du ikke skulle drive med boksing, men kongen av haugen er jo selvsakt mma, siden det jo er alt...

 

Og der bokser man, men man sparker mest..

 

Fordel å begynne med beina siden det er de man står på, og er mye sterkere i, og gjør at du slår (bokser) mye hardere og.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (På 28.12.2019 den 0.38):

Har i mange år hatt lyst til å begynne på boksing. Noen som har erfaring med det?

Eller noe i det trådtittelen sier?

All erfaring jeg har med slåssing er i fylla, ikke mye å skryte av.

Jeg forstår dog psykologien i slåssing; -Grunnen- til at man slåss trumfer veldig ofte både ferdigheter, styrke og våpen (som kan innebære skytevåpen). Dog ikke alltid. Disse fire henger ofte godt sammen (motiv, ferdighet, styrke, våpen).

Jeg tør ikke spekulere i hvor langt jeg ville gått om noen slo ned og alvorlig såret, voldtok, eller drepte, noen i min næreste krets. Dette er også noe å tenke over; Etikken i hvorfor vi bryr oss mindre om noen andre i mediene enn vår egen familie. Men la nå det ligge for denne tråden. Lag gjerne ny tråd om noen vil.

Hvis noen gjorde noe lignende med min beste venn, så ville jeg gått til verdens ende for å finne personen som gjorde det, og hvorfor. Hva jeg ville gjort da, vet jeg ikke. Jeg ville kontaktet politiet først.

 

Hva er deres tanker om dette temaet? Er det verdt å bruke en viss prosent av livet sitt på, eller ikke?

Jeg sliter litt med å forstå hva du eventuelt skal bruke slåsskunnskapene til? Sånn på generelt grunnlag, så er kampsporttrening glimrende, man må som oftest trene alle deler av kroppen, fra beinstyrke, til armer og core, samt reflekser og hurtighet, 

Hvis tanken er å trene seg opp til å ta hevn på noen, eller kunne forsvare seg på byen, så kan det kanskje hjelpe litt å kunne slåss, men det er ikke slik at man blir helt bruce lee og banker opp 5-6 stk på 6,7 sekunder. Jeg tror faren er større for alvorlig skade, dersom man prøver å gå til angrep tilbake hvis man blir slått til, kontra det å enten løpe som faen i motsatt retning, eller ta en på tygga heise det hvite flagget. 

Men ja, kampsport som trening er glimrende.

 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...