Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mobilholder/brakett til bil


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med slike bilbraketter fra Brodit (https://www.broditshop.no/categories/outlander)? Er det enkelt å montere, eller er det en viss fare for å ødelegge interiøret i bilen? Noen som vet om bedre løsninger? Er ikke interessert i å ha noe i lufteventilene på bilen, da er det bedre med sugekopp på vinduet, men ønsker heller ikke at ladeledningen ligger over dashbordet i bilen. Synes derfor i utgangspunktet "Angled mount" som er linket til er mest interessant, som gjør det mulig å ha en kort ladeledning som ikke tar for mye plass. Men det kan være andre forhold som jeg ikke har tenkt på, derfor er jeg uansett interessert i andres tanker og erfaringer. ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker utelukkende Brodit fester i bilen min(3 fester pr nå). Og hver gang jeg bytter bil så blir det kjøpt nye Brodit fester. En av de bedre løsningene jeg har vært borti som ikke ødelegger bilens interiør :)

Hadde jeg vært deg ville jeg og ha sett på holdere fra Brodit til utstyret du skal feste. Du får som regel både aktive(med lader) og passive(uten lader) alt etter hva du skal feste :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner. Vel den enkleste løsningen da er jo at dere kjøper dere hver deres bil :)

Spøk til side. Brodit har universal holdere også. Men for at dere begge to skal kunne bruke samme holder må mobilene deres være ca like brede og tykke. De må ikke være helt like, men ca innenfor noen mm avvik. Sjekk specs på de universalholderene som er aktuelle.

Brodit tilbyr også en plate du kan montere mellom feste og holder som gjør at du raskt klikker ut den ene holderen og klikker i en ny holder. Da kan dere ha hver deres holder laget for hver deres telefon, og bytte raskt ved behov. Litt mer arbeid men den mest solide løsningen.

Et annet alternativ er å kjøpe selve feste fra Brodit og holderen fra RAM Mounts. Disse to merkene fungerer veldig bra om hverandre og gir en god kvalitetsfølelse. RAM selger universalholdere som fungerer som fjærbelastede klemmer og vil derfor kunne fungere på flere telefoner av ulik størrelse. Skrus rett på festet fra Brodit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (17 minutter siden):

Brodit er dyrt, så jeg kjøpte noe som var billigere, og det vises, men det holder til min bruk, som er noen ganger i året
Skulle jeg brukt det hver dag hadde jeg kjøpt Brodit 

Men hva er alternativene når en skal ha noe som er tilpasset bilmodellen og som ikke ødelegger interiøret?

Lenke til kommentar
nomore skrev (7 minutter siden):

Men skal man fastmontere utstyr skikkelig, laget for bilmodellen du har, så er Brodit det mest effektive av min erfaring.

Nå hadde de elendige bilder på nettsiden, men ser jo ut som det bare er noe plast klips de har rundt kanter? Ikke noe "ordentlig utstyr", men igjen, man får jo ikke sett noe særlig på bildene..

dessuten finnes det jo et flust av forskjellige fester på aliexpress :) verdt en titt.

Lenke til kommentar

Brodit sine fester er laget for å klemmes inn imellom skjøter i interiøret på 2-4 lokasjoner som er lett synlig og tilgjengelig i fra førerposisjon. Som regel på høyre/venstre side av rattet, ved siden av mediaspiller og ved siden av girspaken.

Disse lokasjonene er og valgt med tanke på utløsning av airbag og at de ikke kommer i veien på noen måte for disse. Når de er festet riktig tåler de og veldig mye.

Når en da selger bilen kan en velge å la de følge med naturligvis, eller så vipper man de ut igjen og det vil ikke være noen merker igjen til ny eier.

Jeg er som dere sikkert forstår stor fan av Brodit - og nei, jeg selger de ikke ?

Lenke til kommentar

Jeg vurderte Brodit, men gikk for en universal løsning med lim 
Skal aldri selge bilen og det fungerer for min bruk, men som sagt, om jeg hadde brukt den hver dag ville jeg kjøpt Brodit
(Bruker den kun til GPS og det er svært sjeldent, bilen sin GPS er tungvindt å bruke)

Har ikke giddet lete etter alternativer, da Brodit hadde løsninger for min bil

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...