Gå til innhold

Flytte til Lillestrøm (Skedsmo)


thatguy83

Anbefalte innlegg

Hei
(Til moderator: om denne tråden er i feil kategori føl deg fri til å flytte den, visste ikke hvor jeg skulle starte denne tråden.)


Jeg er en ung mann i 30-åra, født i Oslo. Bodd store deler av livet i Nittedal (elsket meg der) Bodd enda større deler av livet i Lier (meh).
Jeg har bodd litt i Asker (kjøpte leilighet der) Jeg har bodd litt i Tønsberg. Jeg har vært litt her, og litt der.

Situasjonen er sånn nå at jeg ønsker å gi Lillestrøm et forsøk, da jeg er født i Oslo føler jeg fortsatt veldig tilhørighet til denne delen av landet, ja.
Men selve Oslo er blitt for dyrt, og det er ikke en gang hva det var (imo).

Jeg lurer egentlig kort & greit på hva dere her bosatt i Skedsmo generelt har å si om stedet. Jeg vurderer nære Lillestrøm da jeg ikke har bil og er litt avhengig av offentlig transport. Jeg er musiker og syntes at muligheten for å finne likesinnede er større i Oslo enn f.eks Drammen.

(Drammen vurderes også, men innerst inne har jeg aldri vært noe begeistret for Drammen as is, sorry)

Saken er at jeg har ikke så mye familie igjen. Eldste broren min bor timer unna Drammen/Lier med egen familie der. Moren min begynner å bli gammel og bor fortsatt her i Lier så jeg følger faktisk litt på at jeg "dolker" de litt i ryggen. Samtidig som jeg tenker at jeg må leve mitt liv også, sant?

Jeg har ikke jobb i Lillestrøm, og folk flytter jo gjerne nære jobben sin. Min grunn er mer at jeg trenger en ny start i livet, om det gir mening?
Jeg har ikke så mange venner, og jeg kjenner aaaalt for mange i Drammen til at det skulle bli en frisk start. Folk jeg ikke vil møte på igjen, rett og slett.

Hva er noen av deres meninger? Jeg vet at på slutten av dagen er det jeg som må gjøre avgjørelsen, men innspill mottas med stor takk ?

Ikke vær redd for å skyte skarpt om hva du syntes om Lillestrøm/Skedsmo eller hva du har hørt, det er det jeg er på utgikk etter. Sikkert mange her som har bodd der hele livet og hater Skedsmo, og det er sikkert mange som elsker seg der. Jeg vet jo ikke før jeg har prøvd men input mottas som sagt med stor takk ?

Det bunner i at jeg vil nærmere Oslo, og jeg føler at jeg trenger en ny start, samtidig som jeg ikke er alt for langt unna familie.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, en positiv ting om Lillestrøm er at det er nært Oslo. 10 min med tog.

Skedsmo er forresten straks "no more", Lillestrøm kommune blir det hetende etter 1 januar.

Lillestrøm er ikke så mye billigere en Oslo, er vel en av de dyrere stedene i Osloregionen.

Hvis du liker å shoppe, så er det både kjøpesenter i sentrum og på Strømmen.

Det er ikke et spesielt sjarmerende sted, men hvis du ønsker å bo sentralt, såfremt du bor nærme tog/buss, så er det kanskje noe for deg.

Jeg har ikke bodd i Lillestrøm selv, men vokste opp i en nabokommune, og Lillestrøm ble etterhvert nærmeste by da den fikk bystatus i 1998.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (18 minutter siden):

Vel, en positiv ting om Lillestrøm er at det er nært Oslo. 10 min med tog.

Skedsmo er forresten straks "no more", Lillestrøm kommune blir det hetende etter 1 januar.

Lillestrøm er ikke så mye billigere en Oslo, er vel en av de dyrere stedene i Osloregionen.

Hvis du liker å shoppe, så er det både kjøpesenter i sentrum og på Strømmen.

Det er ikke et spesielt sjarmerende sted, men hvis du ønsker å bo sentralt, såfremt du bor nærme tog/buss, så er det kanskje noe for deg.

Jeg har ikke bodd i Lillestrøm selv, men vokste opp i en nabokommune, og Lillestrøm ble etterhvert nærmeste by da den fikk bystatus i 1998.

Takk for svar! ?

Good to know det der med navnebytte.
Som ung gutt var jeg mye på både Strømmen Storsenter og Stovner Senteret.
Har jo ikke vært der på år, men. Vurderer å reise inn dit litt samtidig som jeg bor her i Lier for å kanskje klare å gjøre meg opp en mening sånnsett.

Ja, det at det er så nære Oslo er et mega-pluss for meg. 10 minutter er i grunn perfekt og er et bra salgs-punkt.

Glad i shoppe, ja. Jeg vil heller dra i butikk og se på varene enn å bestille på nett. Senter i nærheten er gull ?

Jeg er ganske innstilt på Lillestrøm men tenker det skader ikke og forhøre seg. Leser RB.no daglig og jeg syntes ikke at det akkurat florer av fæle saker som kanskje mange vil ha det til at forekommer der. Kanskje ikke alt som kommer på trykk heller, men.
Litt <<drit>> må man vel regne med at det er alle steder...

Ser nå på Finn.no at det er bra høye priser i Lillestrøm også. Naturlig nok :)

Takk igjen for svar! Kjempe! :)

Endret av thatguy83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...