Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får aldri venneforespørsel på facebook


Gjest e31b3...018

Anbefalte innlegg

Gjest e31b3...018

Hei

En ting jeg har stusset på, hvorfor er det alltid meg som må sende venneforespørsel på facebook? Det kan være folk jeg har kjent i flere måneder eller år, som jeg alltid prater med om vi møtes og har en hyggelig tone sammen, men så ser jeg dem i "venner du kanskje kjenner" listen. Så ser jeg at dem er venner med mange av mine venner igjen, så det er tydelig at de bruker facebook. Når jeg sender venneforespørsel så godtar de fleste veldig fort, men har sjeldent opplevd å få venneforespørsel fra noen andre.

Jeg er mann om det har noe å si. Er det slik med dere og? 

Anonymous poster hash: e31b3...018

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5f002...1f2
Gjest e31b3...018 skrev (15 minutter siden):

Hei

En ting jeg har stusset på, hvorfor er det alltid meg som må sende venneforespørsel på facebook? Det kan være folk jeg har kjent i flere måneder eller år, som jeg alltid prater med om vi møtes og har en hyggelig tone sammen, men så ser jeg dem i "venner du kanskje kjenner" listen. Så ser jeg at dem er venner med mange av mine venner igjen, så det er tydelig at de bruker facebook. Når jeg sender venneforespørsel så godtar de fleste veldig fort, men har sjeldent opplevd å få venneforespørsel fra noen andre.

Jeg er mann om det har noe å si. Er det slik med dere og? 

Anonymous poster hash: e31b3...018

Jepp. Eksakt samme her. Jeg var lærling i en bedrift, og ble ikke venner med noen på FB før jeg selv sendte forespørsler til noen et år etter at jeg begynte. Da hendte det at noen sendte til meg også, sikkert fordi det dukket opp i venneforslag. Tror veldig få egentlig gidder å bruke tid på å legge til de de kjenner litt, er mitt inntrykk ?

Anonymous poster hash: 5f002...1f2

Lenke til kommentar

Sett innstillinger til "Aksepter venneforespørsler fra alle", så tar det ikke lang tid før du får venneforespørsler fra unge damer fra eksotiske land med et bikinibilde som profilbilde. ?

Nah, litt seriøst: Tror ikke jeg har fått så voldsomt mange av de selv, heller. Fikk ørten da jeg startet på facebook i 2009, men ikke så mange de siste årene. Kanskje mange av dine kolleger gjør som meg: Prøver å ikke ha kolleger som facebookvenner? Jeg har selv lagt til 6-7 kolleger over 3 år og kanskje fått 2-3 forespørsler selv. På LinkedIn derimot, har jeg en del "venner". Mange har jeg sendt forespørsler til, noen har sendt til meg.

Dette blir litt som å skrive på andres vegg når det ikke er bursdagen deres: Det var noe folk gjorde før, men nesten ikke nå lenger. Jeg ville egentlig ikke bekymre meg så mye over det.

Lenke til kommentar
Gjest e31b3...018

Jeg hører ofte om damer som får venneforespørsler, mitt inntrykk er at damer mottar mest forespørsler, spesielt fra menn. Jeg er ikke en veldig sosial person, men føler ikke at folk misliker meg heller, blir invitert på ting og har en hyggelig tone sammen. Synes bare det er rart at jeg aldri får venneforespørsel fra folk jeg har kjent i flere år, som ligger på "venner du kanskje kjenner" listen og er venn med mine venner igjen..

Jeg ser mange blir venner på facebook etter 1 møte sammen, men meg sender de ikke forespørsel til? Får dårlig selvtillit av dette :(

Anonymous poster hash: e31b3...018

Lenke til kommentar

Ja, opplever det selv også. Folk er bare sånn. Jeg bryr meg egentlig lite om facebook. Det er aldri noen som liker noe jeg legger ut, men alle andre skal suge oppmerksomheten til seg selv. Selv om jeg har vært politisk korrekt og prøvd å gidde å bry meg, også genuint, får man aldri noen ting tilbake. Så jeg har sletta alle nyhetsoppdateringer fra alle på vennelista bortsett fra familie, og er bare aktiv i grupper jeg har interesse for.

Folk er bare kjipe. Du får bare tilgi dem deres ignoranse, det må være slitsomt å leve med (for dem). Eller ikke. Livet er lett for dem som ikke gidder å bry seg. "Cursed with a sensitive nature" er det noe som heter på engelsk; Det kan være en forbannelse å ha mer empati og menneskeforståelse enn andre. Men jeg velger å la folk fare på sin ferd, så fortsetter jeg på min, så blir alle happy.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det har nok mest med at dei fleste ikkje er særleg aktive Facebookbrukarar lengre. Mange har Facebook fordi det er der alle foreldreaktivitetar om skule og idrett blir lagt ut, eller for å følge diverse grupper som bruktmarkedet. 

Dette gjer at mange har lite behov for å urvide sitt Facebooknettverk ved å sende ut venneforespørsel, men samtidig har dei fleste lite i mot å akseptere eventuelle venneforespørslar dei mottek. 

Facebookkulturen har rett og slett endra seg dei siste åra. I dag er det nok ingen som måler sin sosiale status utifrå antall facebookvennar, så fokuset på å legge til folk som ein møter er langt mindre enn det var for 10 år sidan. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har samme inntrykk som avatar. Stort sett er det bare kvinnfolka jeg kjenner som bruker Facebook. Jeg vet bare om én mannlig bekjent som bruker det aktivt og driver å legger ut masse vas. 

Jeg får derimot jevnlig kontaktforespørsler på LinkedIn så menn er kanskje mer aktive der.

Alder har antagelig en del å si. De i tjue åra er sikkert mer aktive på Facebook enn oss rundt 40.

Lenke til kommentar

Tror det var i begynnelsen av oppstart av fb det var populært å finne gamle kjente og da var jeg ikke med. Har inntrykk av at nye medlemmer tar et raid og plukker opp kjente og deretter flater det ut. Samme med innlegg, noen bombaderer m innlegg av det fantastiske livet og ofte rett før de har bursdag ol og maser etter likes men er de som ikke liker andres innlegg. Litt av en kultur. Jeg har nå bare Facebook pga av aktivitetene til mine barn, der jeg må følge m på info. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...