Gå til innhold

Ari Behn er død, hvil i fred!


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (30 minutter siden):

Jeg er en av de som kun har sett på han og Märtha som et par tullinger (sier det ikke kun for å være frekk, men mange har tenkt det slik opp igjennom årene). 

Husker da han fikk 6'ern i VG. Leste bare noen utdrag fra boken i 99. Han var noe annet, noe nytt. Har aldri sett på Ari som en av de kongelige, men en norsk kunstner/forfatter. Tullinger? Neida. Skulle ønske alle nordmenn kunne vært litt mer Ari. 

Jeg bodde i Trondheim da de giftet seg, jeg skjønte aldri hvorfor han ville gifte seg inn i den familien. Märtha er den unormale i mine øyne. Engler? 

 

Edit: Jeg er en snart 42 år gammel hvit mann som faktisk felte noen tårer for Ari i kveld. 

Endret av DiskusDød
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, DiskusDød said:

Husker da han fikk 6'ern i VG. Leste bare noen utdrag fra boken i 99. Han var noe annet, noe nytt. Har aldri sett på Ari som en av de kongelige, men en norsk kunstner/forfatter. Tullinger? Neida. Skulle ønske alle nordmenn kunne vært litt mer Ari. 

Jeg bodde i Trondheim da de giftet seg, jeg skjønte aldri hvorfor han ville gifte seg inn i den familien. Märtha er den unormale i mine øyne. Engler? 

 

Hverken hun eller typen hennes har uttalt seg. Sjaman?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Takker for svar på spørsmålet!

 

DukeRichelieu skrev (22 minutter siden):

Nå har ikke jeg reagert offentlig, men jeg reagerer alltid sterkt når noen velger å ta sitt eget liv. Særlig fordi dette er noe jeg har opplevd mange ganger i nær omgangskrets de siste årene og fordi det fortsatt er noe jeg ikke helt greier å forstå.

Ari Behn har vært en offentlig person i mange år nå og en del av den norske Kongefamilien. Han har også mange venner i den norske offentligheten. Når denne nyheten preger nyhetsbildet og de så åpent går ut med dødsårsaken, så tenker jeg det er helt naturlig at mange reagerer på noe som er ufattelig trist enten det er en kjent eller ukjent som gjør det.

Synes ikke det er overraskende overhodet. 

Forståelig at folk reagerer fordi det er selvmord. Jeg bare lurte på om alle disse positive tingene som folk nå skriver om Ari var noe de tenkte tidligere mens han var i live også, eller om det er en del av den naturlige positiviteten som kommer etter noens død. 

DiskusDød skrev (12 minutter siden):

Han var noe annet, noe nytt. Har aldri sett på Ari som en av de kongelige, men en norsk kunstner/forfatter. Tullinger? Neida. Skulle ønske alle nordmenn kunne vært litt mer Ari. 

 

Tulling som i en person som gjør og sier mye rart. Morsomt sikkert, men ingen jeg klarte å ta seriøst.

DiskusDød skrev (9 minutter siden):

 Märtha er den unormale i mine øyne. Engler? 

Helt enig der. Hun har vært helt på jordet i lang tid, og Durek-greiene tar kaka. Burde vært fjernet fra kongefamilien når man holder på slik.

Endret av Comma Chameleon
Sitatkrøll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Klart folk endrer mening etter en kjendis er død , f.eks kampsportmiljøet i Hong Kong kunne ikke fordra Bruce Lee og hans arroganse , han hadde en del venner men også plenty med folk som ikke kunne fordra trynet på'n

Michael Jackson har alltid vært en tvilsom fyr for meg så hans død endret ikke noe for meg

Det englegreiene ML driver med minner meg om scientologi , samme type hjernevasking og bullshit

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Innerst inne er han nok flau over englegreiene men vil ikke lage oppstyr i media , imo

(kong Olav hadde vel blitt fly forbanna tenker jeg.......)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Radovan skrev (50 minutter siden):

Klart folk endrer mening etter en kjendis er død , f.eks kampsportmiljøet i Hong Kong kunne ikke fordra Bruce Lee og hans arroganse , han hadde en del venner men også plenty med folk som ikke kunne fordra trynet på'n

Må oppriktig vedkjenne at jeg ikke orket A B som type.  Kommer ikke til å savne vedkommende one bit.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (3 timer siden):

Er du en dum tenåring eller bare ufyselig?

Ari har alltid vært mye mer enn "en del av kongefamilien".

Forræder? Hvis noen har slike tanker etter en skilsmisse så kan de kose seg med Durrek framover.

Ari har aldri vært "vanlig", verken før, under eller etter ekteskapet med prinsessen.

Ingen av delene. Men det er sannsynlig at han har tapt mye anseelse etter at han forlot Martha Louise. Naturlig å tenke seg at mange innen PST og Heimvernet mener at han er forræder.

Personlig ble jeg truet av Politiet fordi jeg skrev at det Durek skrev var urealistisk fra et vitenskapelig ståsted. De gjorde et stort poeng av at jeg ikke var etnisk nordmann og ikke hadde rett til å skrive om slikt.

Hadde ikke forundret meg om Ari har blitt behandlet på samme måte av rojalister. Men selvsagt, noe man må regne med når man gifter seg inn i en slik familie.

EDIT: vil påpeke at jeg forlater Norge snart og har egentlig ikke noe med Norge å gjøre. Men synes oppriktig synd på Ari Behn. Kan bare tenke meg hva han har vært igjennom.

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir feil å "psykologisere" andre og gjøre dem til et "case". Nærmest et tegn på lite respekt. Alle er unike.

Imidlertid, skal man generalisere og forenkle, så er vel selvmord ofte relatert til en slags følt tapt identitet og ensomhet?  At man føler seg ekskludert? Ut av synk? Det er visst mye sammenheng mellom kropps-kjemi og relasjoner med omgivelsene slik som sosiale hirarkier.  Og det oppstår gjerne missforståelser i denne sammenheng. 

Og var det ikke slik at under krigen (altså i Norge 1940-45) så var det svært få som tok sitt eget liv?

Jeg kjenner til flere unge som har tatt sitt eget liv, og dette ser ut til å være et problem som man bør bli mer bevisst. Jeg for min del har levd godt med å være "nerd" og å ha min egen greie i livet og som ingen kan ta ifra meg. Slik blir man mindre sårbar overfor sosiale relasjoner.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Sandy Koufax said:

Ingen av delene. Men det er sannsynlig at han har tapt mye anseelse etter at han forlot Martha Louise. Naturlig å tenke seg at mange innen PST og Heimvernet mener at han er forræder.

Personlig ble jeg truet av Politiet fordi jeg skrev at det Durek skrev var urealistisk fra et vitenskapelig ståsted. De gjorde et stort poeng av at jeg ikke var etnisk nordmann og ikke hadde rett til å skrive om slikt.

Hadde ikke forundret meg om Ari har blitt behandlet på samme måte av rojalister. Men selvsagt, noe man må regne med når man gifter seg inn i en slik familie.

EDIT: vil påpeke at jeg forlater Norge snart og har egentlig ikke noe med Norge å gjøre. Men synes oppriktig synd på Ari Behn. Kan bare tenke meg hva han har vært igjennom.

Märtha skilte seg fra Ari

https://www.medier24.no/artikler/da-martha-skilte-seg-fra-ari-giftet-nrk-ntb-og-tv-2-seg-med-slottet-og-lot-hoffet-vaere-redaktor/362891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (10 timer siden):

Jeg har det, og det var virkelig kjipt, men jeg var aldri inne på tanken om å avslutte det hele.

Gratulerer med det. Depresjon er en sykdom så alvorlig at til tross for barn, kone eller uttalige venner kan man fortsatt kun se mørke. Døden blir eneste vei ut av helvete, uansett hvor mange det skader. Det sier mer om sykdommen enn om menneske.

Synes folk kan holde slike meninger som du ytrer her for deeg selv, for det er åpenbart at du ikke vet nok om det. 

"Det var sikkert durek sin feil"

"Egoistisk å ta livet sitt når man har barn"

 

Seriøst. Slutt. Jeg skal ikke påberope meg noe mer kunnskap enn det jeg har erfart selv, med to foreldre som valgte dette. Og det jeg har erfart er at sterke depresjoner og selvmordstanker kan bli altoppslukende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Så utrolig trist, fikk et lite sjokk nå. Jeg har alltid likt Ari ❤️ 

Hvis noen lurer på hvor kjærligheten til Ari kommer fra hos det norske folk, kan man se på hva han sa om Märtha og Durek (det hadde ikke vært meg for å si det sånn) , og også hvordan han ble mottatt som kunstner: https://www.tv2.no/v/1506153/

Og tenk litt på hva dere skriver her nå. Kommentarfeltene i alle norske aviser er stengt rundt denne saken og det er det nok en grunn til. Dette skrev Sissel Grana om Ari og skilsmissen i 2016: https://sisselgrana.no/nar-ble-det-ok-mobbe-de-som-er-annerledes/

Lenke til kommentar

Ari Behn ble mobbet i norsk presse og av mange nordmenn fordi han skilte seg litt ut, men kanskje mest av alt skilte seg ut i forhold til det etablerte bildet av hvem som skal være del av et kongehus. 

Selv tenkte jeg ikke på han som en del av kongehuset, men mer som en genial forfatter som kom med noe nytt og annerledes. En skikkelig trivelig og lite selvhøytidelig fyr med god humor. Reaksjonene i går og i dag viser at han betydde mye for veldig mange.

EDIT: Denne kommentaren i VG var god: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/GG25X9/for-en-fin-fyr-han-var?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (9 timer siden):

1. Ingen av delene. Men det er sannsynlig at han har tapt mye anseelse etter at han forlot Martha Louise. Naturlig å tenke seg at mange innen PST og Heimvernet mener at han er forræder.

2. Personlig ble jeg truet av Politiet fordi jeg skrev at det Durek skrev var urealistisk fra et vitenskapelig ståsted. De gjorde et stort poeng av at jeg ikke var etnisk nordmann og ikke hadde rett til å skrive om slikt.

3. EDIT: vil påpeke at jeg forlater Norge snart og har egentlig ikke noe med Norge å gjøre. Men synes oppriktig synd på Ari Behn. Kan bare tenke meg hva han har vært igjennom.

1. Norge er ikke i midtøsten. Skilsmisse har vært vanlig i mange tiår her. Heimevernet? WTF!? Vet du hva Heimevernet er? PST er ikke KGB eller noe. De som jobber i PST er folk med en jobb. 

2. Dummeste jeg har hørt. Du bør oppsøke hjelp for diagnosering...

3. Hade bra!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Ari Behn ble mobbet i norsk presse og av mange nordmenn fordi han skilte seg litt ut, men kanskje mest av alt skilte seg ut i forhold til det etablerte bildet av hvem som skal være del av et kongehus. 

Ari ble ikke mobbet av norsk presse, men mange nordmenn mislikte ham fordi han oppførte seg og snakket på en spesiell måte. Hvis noen har blitt mobbet av norsk presse er det Martha og Sjamanen på grunn av de mildt sagt alternative teoriene de har frontet. Vil vel også der si at de har blitt utsatt for berettiget kritikk fremfor mobbing.

 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Ari Behn er død, hvil i fred!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...