Gå til innhold

Hvordan stille inn kanaler på en tv


Anbefalte innlegg

Hei.

er det noen som vær så snill kan fortelle meg hvordan man får inn kanaler, lagrer og hvordan? 
jeg har parabol som er satt opp, dekoder og ledningen som er satt fra dekoder til parabolen.. dekoderen er koblet til TV... men er det noe jeg mangler, eller hvordan søker jeg? 
????? plzzzz 
trenger virkelig hjelp, er det noen som kan sende meg pm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taurean skrev (På 25.12.2019 den 15.15):

Det skal finnes i innstillingene på tv'en. Du trykker på "Menu" eller noe lignende på fjernkontrollen, velger "TV" og leiter det fram der. Så skal du få den til å søke etter kanaler.

Tusen takk ?, men prøvde så godt, men det kom opp at jeg måtte taste inn en kode jeg ikke vet om ?

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (På 25.12.2019 den 15.31):

Har du parabol mottaker med kort så er det der kanalene lagres, ikke i din TV. Du kobler parabol mottaker til TV med HDMI og velger den inngang på TV hvor parabol mottaker er koblet.

Tusen takk, men jeg har dekoder og parabol separat. 

Lenke til kommentar
Zash skrev (På 25.12.2019 den 15.33):

Hvordan er dekoderen koblet til TV'en? Via en HDMI-kabel? Da må du velge HDMI på TV'en. Det er på dekoderen du må søke etter kanaler. Trenger du mer hjelp, må du oppgi hvilken tv og dekoder du har, og hvordan de er koblet sammen. 

Hei og tusen takk for at du svarte ? dekoderen er koblet til tv-en via HDMI kabel. 
Ok så det jeg har gjort og har tilstede nå er: 

En gammel canal digital dekoder som også har et kort innlagt. 
og denne dekoderen er koblet til parabolen( som vi har hatt lenge og er skrudd opp på veggen) via en Aerial Cabel - F- connector. 
og en Samsung TV som er ganske ny, og som er koblet til dekoderen via HDMI kabel? 

 

jeg søker via dekoderen, men på tv-en kommer det opp at jeg må ha en «fire sifret kode» som jeg ikke vet hva er.

burde jeg kjøpe en annen dekoder? 
trenger jeg noe mer? 
 

tusen takk på forhånd☺️
 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (8 timer siden):

Koden er 1234 og så er det ikke sikkert at kortet er aktivt. Da må du kontakte Canal Digital.

hei og tusen takk for svar. Jeg prøvde 1234 og det funka den første gangen jeg tasta det inn, men nårJeg prøvde om igjen så funka det plutselig ikke. 
koster det penger å aktivere kortet fra canal digital? ( jeg vil ikke ha kanaler fra canal digital) 
eller må jeg bytte ut dekoder? 
takk?

Lenke til kommentar
J.kaur skrev (14 timer siden):

En gammel canal digital dekoder som også har et kort innlagt. 

Den har sikkert et merkenavn og typebetegnelse?

J.kaur skrev (1 time siden):

( jeg vil ikke ha kanaler fra canal digital) 

Kan du forklare litt mer utfyllende hva du ønsker? Det høres jo ut som du ønsker å se på TV via parabol, og da er det normalt at man må kjøpe abonnement fra Canal Digital.

Lenke til kommentar

Det er to selskaper som tilbyr satellitt TV. Canal Digital og Viasat. Nå som du har parabol og tuner fra Canal Digital så er nok det det beste. Gratis TV kanaler finnes ikke. Men de tre NRK kanalene hos RiksTV er gratis. Da trenger du en TV fra de siste 7-8 år som kan ta i mot bakkesendte kanaler. Og en egen antenne. Men hvis du ikke bor der hvor du kan få inn RiksTV , så er parabol den eneste og beste løsningen. Sjekk nettsidene til Canal Digital. Eller ring dem. 

Lenke til kommentar
On 12/28/2019 at 10:31 AM, J.kaur said:

hei og tusen takk for svar. Jeg prøvde 1234 og det funka den første gangen jeg tasta det inn, men nårJeg prøvde om igjen så funka det plutselig ikke. 
koster det penger å aktivere kortet fra canal digital? ( jeg vil ikke ha kanaler fra canal digital) 
eller må jeg bytte ut dekoder? 
takk?

Du vil ha indiske TV kanaler. Mange smart TV har div. apper som gir deg tilgang til TV kanaler fra andre land.

Den nyeste dekoderen til Canal Digital, som heter One Place har en stor haug med apper hvor sikkert en del er indiske,

men Google er det beste stedet å søke, eller snakke med andre folk fra India. Jeg kjenner mange Filippinere som har en boks hjemme, som via Internett gir dem kanaler fra Filippinene. Vet også om folk som får kanaler fra Kina og Saudi. Kan ikke tenke meg at det skulle 

være vanskeligere enn India. Et abbonement vil vel koste mellom 100-200 kr mnd, pluss boks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...