Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer kjøp av brukt pickup/suv 100k


nikolas474

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å gå lei førstebilen min (peugeot 406) som jeg har hatt i litt over 2 år nå, og tenker det er på tide å kjøpe noe som passer mitt bruk litt bedre. 

Jeg er en veldig aktiv jeger og skytter som ofte drar på store mengder utstyr, stasjonsvognen jeg har blir ofte fylt opp når jeg er ute og reiser hver helg. 

Dermed har jeg behov for en bil som takler gamle traktorveier, har god plass innvendig, er driftssikker og som er nokså grei å kjøre på veien. Jeg har ett budsjett på 100k akkuratt nå, hva vil være en god bil for meg? 

Jeg har til nå sett på:

Mitsubishi L200, ford ranger og Nissan Navara. 

Endret av nikolas474
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981

Eller feks en Nissan x trail til rundt 100 tusen. Pickuper ligger (kunstig) høyt i pris og til rundt 100k får du ikke allverden tror jeg. Av de merkene du nevner er Nissan litt skummel da de har store problemer med rust i ramma. Dette gjelder da biler som havner i den prisklassen du nevner. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Gadden said:

Eller feks en Nissan x trail til rundt 100 tusen. Pickuper ligger (kunstig) høyt i pris og til rundt 100k får du ikke allverden tror jeg. Av de merkene du nevner er Nissan litt skummel da de har store problemer med rust i ramma. Dette gjelder da biler som havner i den prisklassen du nevner. 

Jeg ser det at prisen ligger høy som du sier. Kanskje det er best å spare litt til før kjøp? Rammeproblemene til nissan vett jeg om, og det virker som en veldig stor andel av bilene på finn kan ha dette problemet. 

Xtrail, er vel mindre en den bilen jeg har nå så det blir uaktuelt. 

Lenke til kommentar

Vanligvis har jeg rundt 200 kilo,  og da er det umulig å få ut rompen, men i år har jeg rundt 100 kilo og det er mye lettere å få skrens, om jeg gasser på i svinger, noe jeg kun gjør for morro..
Heller ikke kjørt så mye på vinterveier ennå denne sesongen
Har ikke veid bilen, så jeg tipper bare på hvor mye vekt jeg har, fra erfaring (Driver med stein, og har stein bak i bilen)

Lenke til kommentar
On 12/25/2019 at 11:54 AM, nikolas474 said:

Jeg begynner å gå lei førstebilen min (peugeot 406) som jeg har hatt i litt over 2 år nå, og tenker det er på tide å kjøpe noe som passer mitt bruk litt bedre. 

Jeg er en veldig aktiv jeger og skytter som ofte drar på store mengder utstyr, stasjonsvognen jeg har blir ofte fylt opp når jeg er ute og reiser hver helg. 

Dermed har jeg behov for en bil som takler gamle traktorveier, har god plass innvendig, er driftssikker og som er nokså grei å kjøre på veien. Jeg har ett budsjett på 100k akkuratt nå, hva vil være en god bil for meg? 

Jeg har til nå sett på:

Mitsubishi L200, ford ranger og Nissan Navara. 

Navara i den prisklassen vil jeg bare ønske deg lykke til med.. Du snakker da trolig om en bil fra ca 2006 til 2009, de bilene er beryktet for å ruste i filler såpass heftig at ramma knekker.

On 12/27/2019 at 4:14 AM, Dubious said:

Hilux?

Alle pickuper er lett bak og trenger ballast bak, spesielt på vinteren
Uten ballast så er bilen ustabil bak og må koble inn 4x4 for å kjøre stabilt
Med ballast kjører jeg med bakhjuls hele året

Med disse bilene som har ganske så primitiv 4wd er det også greit å forsøke å unngå det, 4wd uten differensial i midten er uegnet for bruk i det daglige og bør kun brukes ved konkret behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...