Gå til innhold

Tidenes juleservice av Elkjøp, hjelp!


Anbefalte innlegg

Normalt sett lar jeg dårlig service bare gå, men akkuratt den gangen her er det såpass ille at jeg føler jeg MÅ gå videre med det. 

 

Den 20. Desember var jeg hos min lokale Elkjøp butikk for å be dem om å holde av en svært etterlyst vare på markedet (Oculus Rift S). Det sa dem gikk helt fint dersom det ble betalt et depositum på 500,- som jeg med glede betalte. Siden den gang har jeg forsåvidt ventet i spenning på å få råd til varen, jeg har også avtalt et par kvelder med min vennegjeng for å introdusere dem til hva produktet kan gjøre. 

 

Jeg har nå nettopp kommet hjem fra lunsj hos min far sin side hvor det ble åpnet pakker, og jeg fikk da summen jeg behøvde for å hente varen hos Elkjøp. Vi tok turen ned ditt og ble møtt av en mann som gikk omtrent i samme fart som min bestemor på snart 85 år. Han vandret rundt små stresset i et kvarter før han kom til oss og sa

"Den varen ble solgt rett etter dere hadde reservert produktet, vi beklager for dette. Men ikke fortvil, 21. Januar får vi produktet på lager så det er bare å vente til da." 

Det var ikke snakk om noe form for kompensasjon, eller lignende for rotet dem hadde selv skapt, men heller en gledelig melding om å vente i nesten 1 måned for å få produktet som etter avtale skulle bli hentet innen 3. Januar. 

 

Som sakt så ville jeg latt dette gå, men nå har jeg allerede planlagt kvelder med venner som i all hovedsak skulle handle om dette produktet, jeg har også lagt opp et par dager i romjulen som skulle gå til å bruke produktet. Jeg lurer derfor på om noen her inne kanskje har hatt noe lignendes hendelser hvor dere har gått videre med saken? Hva ble resultatet, og hvor burde jeg starte i form av å klage? Dette er et helt nytt tema for meg, så jeg tar med glede all form for forslag og tips. 

 

God jul! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, litt vrient.

Sånn som det er i dag, så skal man vel være litt forståelsesfull begge veier. Altså butikkene er litt medgjørlige, og man er litt medgjørlig selv.

Men når man har sagt fra så ettertrykkelig som du har vært her, til og med betalt depositum, så er det litt mer tiltroelig å vente en viss respons i form av erstatning.

Jeg vet neigu ikke om jeg ville tatt det opp. Jeg vet ikke om man har hold i jussen. Så egentlig burde du be om å få flytte denne tråden til juss, så du kan få jussrelaterte svar.

Har du krav, så kan du jo nevne til dem at du hadde veldig store forventninger til dette produktet og gleda deg veldig, og du lurer på om det er innafor å be om en form for erstatning eller prisreduksjon. Så kan du se an reaksjonen deres. Hvis de blir spisse og spydige, så sitter det ikke langt inne for deg å nevne at du har sjekka jussen og at du godt kan kreve reduksjon.

Lenke til kommentar

Elkjøp har virkelig slitt med dette produktet.

Bestilte mitt fra dem mens det var 100+ på lager. Satt å fulgte med og så at det minket.

Men det ble ikke sendt før 20 dager senere når de fikk det på lager på nytt, så selv om man kjøper varer de har på lager er det ikke sikkert man får det..

Men storkoser meg med min Rift S så var verdt å vente på. Du kan jo bruke ventetiden på å kjøpe spill på tilbud hos steam nå. Både Pavlov og Zero Caliber er vel på tilbud. Boneworks må du og kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
flageborg skrev (17 timer siden):

Hva med å sjekke med andre avdelinger i kjeden og få varen overført til din lokale leverandør?

Dem hadde en i Sartor dem var villig til å bestille, men det tok trolig lengere tid enn å vente på et nytt produkt fordi den skulle innom både det ene og det andre før det kom på døra mi. 
 

Complexity skrev (16 timer siden):

Elkjøp har virkelig slitt med dette produktet.

Bestilte mitt fra dem mens det var 100+ på lager. Satt å fulgte med og så at det minket.

Men det ble ikke sendt før 20 dager senere når de fikk det på lager på nytt, så selv om man kjøper varer de har på lager er det ikke sikkert man får det..

Men storkoser meg med min Rift S så var verdt å vente på. Du kan jo bruke ventetiden på å kjøpe spill på tilbud hos steam nå. Både Pavlov og Zero Caliber er vel på tilbud. Boneworks må du og kjøpe.

Dumt at en så stor butikk skal kunne klare å rote det til så heftig, men du sier noe der. Får kjøpe spill og sette opp ting så det er klart til den herlige dagen hvor jeg har flaks nok til å kaste bort litt penger.

 

Lenke til kommentar
43 minutes ago, DaarligService said:

Dem hadde en i Sartor dem var villig til å bestille, men det tok trolig lengere tid enn å vente på et nytt produkt fordi den skulle innom både det ene og det andre før det kom på døra mi. 
 

Dumt at en så stor butikk skal kunne klare å rote det til så heftig, men du sier noe der. Får kjøpe spill og sette opp ting så det er klart til den herlige dagen hvor jeg har flaks nok til å kaste bort litt penger.

 

Kan være greit å laste ned Oculus softwaren og installere den og. Spesielt om du har litt treg nettlinje for den er på en del gigabytes.

Kjipt å sitte der klar til å teste også måtte vente i mange timer..

 

Du trenger og Steam VR for å spille VR spill via steam.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Kan være greit å laste ned Oculus softwaren og installere den og. Spesielt om du har litt treg nettlinje for den er på en del gigabytes.

Kjipt å sitte der klar til å teste også måtte vente i mange timer..

 

Du trenger og Steam VR for å spille VR spill via steam.

Kan ta litt tid med mitt 20/1 nett det ja, nå har jeg ihvertfall både spill, steamvr, og oculus i full nedlastning her.

 

 

Fått ringt til Elkjøp som skulle sjekke opp igjen med hva som kan ha skjedd, hovedkontoret mente på at det ikke er mulig å selge et produkt som det er betalt depositum på. Det var også noen i ullevål som hadde gjort det samme som meg, da sto det at varen var i bestilling. Trolig har de ansatte på elkjøp tatt det litt for rolig på julaften og ikke sett godt nok etter. Gir oppdatering her så fort det skjer noe. 

Lenke til kommentar
DaarligService skrev (På 24.12.2019 den 13.29):

Den 20. Desember var jeg hos min lokale Elkjøp butikk for å be dem om å holde av en svært etterlyst vare på markedet (Oculus Rift S). Det sa dem gikk helt fint dersom det ble betalt et depositum på 500,- som jeg med glede betalte.

Du fikk reservert et produkt som var på lager og har ikke fått den reservasjonen dere avtalte og du forhåndsbetalte for. Hva er vitsen å love en reservasjon de ikke gir?

Her mener jeg det er på sin plass med et plaster på såret. F.eks 500 kr (ca10%) prisavslag som erstatning for avtalebruddet. Hvis de ikke gir deg det ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet og fått de til å pushe Elkjøpt til å trekke og slå av hele reservasjonssystemet siden det åpenbart ikke respekteres eller praktiseres slik det loves. Da stiller du også opp for alle andre kunder som måtte bli tilbudt lovnader som ikke holdes.

Edit: Når du sier det så må jeg sjekke opp en reservasjon jeg selv har på to produkter fra Elkjøp. På BF forhåndbetalte jeg 2 stk SSDer som var på lager og skulle reserveres meg. Jeg skulle få melding straks de hadde funnet de fram og har ennå ikke fått melding! :mad:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...