Gå til innhold

netgear ac810s ipv6


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aklla skrev (1 time siden):

IPV4 legges neppe ned i routerens levetid, er vel snakk om flere 10-år før det er ett tema..
Tipper IPV4 overlever oss også, at IPV6 tar over betyr ikke at IPV4 blir borte.

Men hvorfor var det så stort tema for 10 år siden var snakk om ipv6 for det blir kun flere enheter og flere routere med tiden, så mangel på ipv4 på verdens basis er det nok særlig i afrika og kina, men nå er vel neppe alle der koblet på nett. https://www.digi.no/artikler/oppretter-venteliste-for-ipv4-adresser/470640 https://www.digi.no/artikler/europa-har-gatt-tom-for-ipv4-adresser/479804

nomore skrev (1 time siden):

Om ikke Telia, leverandøren du snakket om i starten, ikke støtter IPv6 så hjelper det lite hva routeren støtter. 

Jo det finnes 6to4 og 4over6 som man brukte før, det blir konvert i routeren eller hos levrandøren. Det er jo bedre en ingenting.

Lenke til kommentar
5 hours ago, LMH1 said:

For når ipv4 tar slutt er jo ruteren ubrukelig til annet en kopiering lokalt.

Nei, fordi flere ISPer har tatt i bruk CGNAT.

Du trenger ikke tenke på om utstyret ditt støtter IPv6. Innen det er et akutt behov vil utstyret støtte det, og nettlevrandøren din vil sørge for at det fungerer. Det er ingen deler av internett som så langt er utelukkende IPv6. Alt er dual stack.

Det er mulig å ta i bruk IPv6 utenom tilbyderen din, men da må du ha kontroll på nettverk generelt. Det har du over mange år illustrert at du ikke har. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

Innen det er et akutt behov vil utstyret støtte det, og nettlevrandøren din vil sørge for at det fungerer. Det er ingen deler av internett som så langt er utelukkende IPv6. Alt er dual stack.

Glad for man har åpenkjøp, det er fin måte å straffe useriøse bedrifter som vil droppe mest mulig å gjøre dårlig mulig jobb på nye routere, for tydligvis det er som er utgangspunktet utsette gode routere så lenge som mulig å produsere nye routere med flere problemer en de gamle.

Kan du svare på om:4G LTE antenna 35dbi TS9 Connector Signal Booster Amplifier for HuaWei Equi W5E5

Hjelper den noe for denne netgear routeren? for beste jeg har klart er 150 mbit ned og 35 mbit opp, så er usikker på slik antenne har noe å si for ytelsen, i så fall er det minimalt. For normalsett får jeg rundt 130 mbit ned og 30 mbit opp, men kan tenkest at lastbehover er forskjellig fra minutt til minutt.

Har routerne noe å si for pinghastighetene? eller gir det å bruke flere bånd dårligere ping?

For jeg forstår ikke hvorfor huwei routere har litt lavere ping ofte 17 mot speedtest i oslo mens netgear ofte ligger på 20 i ping.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, LMH1 said:

Glad for man har åpenkjøp, det er fin måte å straffe useriøse bedrifter som vil droppe mest mulig å gjøre dårlig mulig jobb på nye routere, for tydligvis det er som er utgangspunktet utsette gode routere så lenge som mulig å produsere nye routere med flere problemer en de gamle.

Herregud. Dette er sprøtt. Det er du som er useriøs her. Vil du ha noe som kan alt du vil så er ikke off the shelf consumer-hardware produktet du er ute etter. Det er du som ikke forstår ulike kundegrupper og ulike behov.

1 hour ago, LMH1 said:

Hjelper den noe for denne netgear routeren? for beste jeg har klart er 150 mbit ned og 35 mbit opp, så er usikker på slik antenne har noe å si for ytelsen, i så fall er det minimalt.

Kan jeg svare på om ekstern antenne vil hjelpe, uten å vite hvor du bor, hvordan dekningsforholdene er der, og en haug andre variabler? Nei, åpenbart ikke. Og 150Mb/35Mb er relativt bra over 4G. 

1 hour ago, LMH1 said:

For jeg forstår ikke hvorfor huwei routere har litt lavere ping ofte 17 mot speedtest i oslo mens netgear ofte ligger på 20 i ping.

Det er pent lite du kan gjøre med latency uansett. Det aller meste av det er diktert av ting utenfor din kontroll. Den delen du kan påvirke er maksimalt noen få prosent.

Jeg må bare gjenta min tidligere oppfordring: Skaff deg kunnskap, og lær å stille spørsmål. Lurer du på hvorfor du ikke får mer enn 150Mb fra den ruteren? Så lag en tråd om det da! Her har du en tråd om.... IPv6. Du spør om alt mulig i samme tråd, og sauser sammen hummer og kanari, og når du får forklart sammenhenger bytter du tema...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...