Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

sjefen vil endre mine arbeidstider


forhelvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å endre frå å jobbe deltid med faste kveldsvakter til å jobbe skift er nok ei såpass stor endring av arbeidsforholdet at det ligg utanfor styringsretten. 

Arbeidsforholdet ditt er regulert i arbeidsavtalen, i tillegg vil utlysningsteksta for stillinga og måten stillinga har blitt praktisert på være av betydning for kva arbeidsordning det er gjort avtale om. Du har gode argument for at du har avtale om å jobbe 5-10 sjølv om dette ikkje er skriftleggjort dersom dette har vært ei fast ordning. 

Det er derimot verdt å merke seg at arbeidsgiver kan gå til endringsoppsigelse dersom endringar i drifta gjer at det ikkje lenger er behov for kveldsarbeid av den typen du har i dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener jeg jobber fra 5 til klokken 10 på morgenen, har gjort dette i 8 år. Men nå vil han at jeg skal begynne skiftarbeid på en annen avdeling. Og ja min avdeling trenger alltid folk til å jobbe fra 5 til 10 på morgenen. På arbeidskontrakts står det ikke noen faste arbeidstider. Men det står at du skal jobbe på den spesifikke avdelingen. Har dem lov til dette?

Lenke til kommentar

Kanskje litt hardt språk, men jeg er enig med trådstarter. Står i en presset situasjon, å få motstridende og inkonsekvente råd er frustrerende. Ingen grunn til å tro at han er en drittsekk på arbeidsplassen og "fortjener" å bli behandla dårlig fordi han tok i litt hardt med språket her. Vi vet ingenting om sjefen har gjort dette for å være en drittsekk eller om det er på grunn av reelt behov.

Vi vet i hvert fall at slike endringer skal varsles i god tid, og dét har ikke skjedd. Noe som ikke tyder godt i arbeidsgivers retning.

 

Trådstarter: Hvis du ikke får 100% svar her, snakk med advokatvakt i nærmeste kommune. Google det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (17 timer siden):

Kanskje litt hardt språk, men jeg er enig med trådstarter. Står i en presset situasjon, å få motstridende og inkonsekvente råd er frustrerende. Ingen grunn til å tro at han er en drittsekk på arbeidsplassen og "fortjener" å bli behandla dårlig fordi han tok i litt hardt med språket her. Vi vet ingenting om sjefen har gjort dette for å være en drittsekk eller om det er på grunn av reelt behov.

Vi vet i hvert fall at slike endringer skal varsles i god tid, og dét har ikke skjedd. Noe som ikke tyder godt i arbeidsgivers retning.

 

Trådstarter: Hvis du ikke får 100% svar her, snakk med advokatvakt i nærmeste kommune. Google det.

Hvor står det at han ikke har fått varsel i god tid? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...