Gå til innhold

Får ikke installert program


AndersT2

Anbefalte innlegg

Får opp meldingen under når jeg skal installere ett program jeg trenger.

Jeg er eneste bruker satt opp på PCen, og den står som administrator.

PCen er splitter ny, og det er ett program jeg trenger for smarthus programmering.

Har alle oppdateringer jeg kan til Windows 10, hvor stiller jeg på instillingene som gjør at jeg får lagt inn programmet?

 

 

Skjermbilde.PNG.a88babccc70f50e63421d8b88ac7f5fa.PNG

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får du kontakte utgiveren og melde inn feilen på windows 10 build xx. Mulig at programinstallsjonen forsøker å skrive til eller legge noen filer utenfor det som følger security modellen til nåværende windows. Eks at det legger filer i windowskatalog og utenfor brukerprofilen. Hvis du stoler 100% på utgiver kan siste forsøk være å deaktivere all sanntids antivirus inkl tredjeparts, win defender og win smartscreen. Prøv også å kjør setup.exe programmet fra et administrator cmd prompt enviroment for å sikre inherit om det starter sekundære installer prosesser.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (1 time siden):

Rart at det ikke er som på enkelte nettside varsler, at man kan overstyre hvis man ønsker på en enkel måte.

 

Prøvde å skru av alt jeg fant, men fortsatt samme beskjed.

Prøvde du :

Prøv også å kjør setup.exe programmet fra et administrator cmd prompt enviroment for å sikre inherit om det startersekundære installer prosesser.

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (9 minutter siden):

Prøvde du :

Prøv også å kjør setup.exe programmet fra et administrator cmd prompt enviroment for å sikre inherit om det startersekundære installer prosesser.

Du må nok gi en litt mer detaljert fremgangsmåte der. skjønner ikke helt hva du mener.

Big_JT skrev (2 minutter siden):

Er maskinen en del av domene eller er den frittstående?

Frittstående. 

Lenke til kommentar
NoBo skrev (50 minutter siden):

Hva står innstillingene for UAC til på PC-en?

Hvis du enabler 'Administrator' -kontoen på PC-en, logger på som 'Administrator' og prøver da? Eventuelt ved å endre så den innebygde 'Administrator' -kontoen ikke blir forespurt om UAC.

Satt alt der til det mildeste eller av hvis det var mulighet for det uten at det hjalp.

Fant også guide for å åpne admin kontoen, og testet den veien uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

testet å installere via CMD som administrator, og det funker fortsatt ikke.

 

Utrolig irriterende at jeg ikke får installert det jeg ønsker. Det må være en vei rundt dette.

 

Har testet å finne det installerte programmet på min andre PC for å kopiere det over, men finner det ikke der. Så tipper det er ett som kjører på en annen måte.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

da fikk jeg det til. her var løsningen:

Det som ikke står her er at jeg måtte bruke Internet Explorer.

Noen som vet hvordan man legger til slikt i Chrome eller Edge?

 

Har du fremdeles problemer så kan det hende at one-click installasjoner er blokkert. Du kan forsøke følgende:

  1. Åpne kontrollpanel 
  2. Åpne internet alternativer
  3. Gå til sikkerhet
  4. Velg sikre sider
  5. Trykk på knappen nettsider, for å legge til https://unity.sensio.no
  6. OK
  7. Åpne registry (dette er et avansert steg så vær forsiktig og ikke gjør ting du ikke er trygg på. Ta eventuelt backup)
  8. Finn følgende nøkkel
    \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\.NETFramework\Security\TrustManager\PromptingLevel
  9. Finn følgende oppføring: TrustedSites. Denne skal stå som Enabled.  Om den ikke finnes så må den opprettes som String Value

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...