Gå til innhold

Nyttår og tollen.


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5ZHK7SO3 skrev (20 timer siden):

Har lagt inn noen test-ordre fra aliexpress som kommer inn etter nyåret. Spennende å se om det stopper i tollen.?

Så lenge du ikke har kjøpt næringsmidler og at pakkene kommer før 01.04.2020 så vil de ikke bli stoppet. Ingen av mine pakker fra Asia har blitt stoppet. Så lenge tolldeklarasjonspapirene er i orden vil de ikke bli stoppet, dette gjelder pakker over 350kr også, de blir holdt igjen til deklarasjonsjobben er ferdig og det tar ikke lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meg du mener?

Hva har 01.01.2020 med pakker som ikke er næringsmidler? Har flere pakker på tur fra asia. 

Stoppet i tollen og holdt igjen pga tolldeklarasjon er to forskjellige ting. Når mine pakker har blitt stoppet i tollen er det pga mangel på tollpapirer, da må jeg sende inn dokumentasjon på hva det er og verdi. Dette skjedde i høst, jeg sendte en skjermdump av paypal kvittering via posten appen og pakken ble videresendt til meg neste virkedag.

 

En ting til. Bruk toll.no og posten.no

Ikke kom med synsing, meninger og"fakenews" fra facebook og forumer. Hvorfor er ikke fakta og lovverket bra nok?

Endret av DiskusDød
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...