Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg sliter med parseksualitet


Gjest a87d1...2a9

Anbefalte innlegg

Gjest a87d1...2a9

Ja, som overskriften sier sliter jeg med parseksualitet. 

Som mange andre menn bruker jeg seksualiteten min som stressmestring og følelsesregulering – hvis jeg kjenner jeg er stressa eller urolig går jeg og tar meg en runk. 

Problemet mitt er imidlertid at jeg har havnet i et mønster hvor dette er den eneste måten jeg vet å praktisere seksualitet på. Å involvere en partner skaper problemer – jeg må enten fokusere helt på henne og da blir det en ødeleggende distraksjon å skulle fokusere på meg, eller så må jeg fokusere helt på meg og da blir hele hun en distraksjon. 

Noen andre menn her som har vært borti noe av det samme og har noen tips? 

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a87d1...2a9

Problemet er ikke å ha fokus på andre. Jeg er ganske god på det å gi, og vie den andre oppmerksomhet. Det er det å motta jeg sliter med. Samme hvor tent jeg måtte være, så er det ett eller annet som skjer i det hun retter oppmerksomheten mot meg – jeg sliter med å få den opp, og om jeg så gjør det så klarer jeg aldri å komme.

Så da blir det til at partnersex for meg blir at jeg bruker masse tid på partner og gir henne alt hun trenger, for så å på et senere tidspunkt fikse biffen når jeg er alene. Jeg elsker det å gi, og det er ikke det som er problemet – jeg synes bare det hadde vært fint å kunne klare å kose meg med partnersex også som mottaker, og partnerne mine synes også det er leit at de ikke klarer å tilfredsstille meg. 

Jeg skjønner jo så klart at dette her sitter i hodet mitt, men jeg famler litt i blinde når det gjelder hvordan å snu måten jeg tenker på. Det ligger nok noe prestasjonsbasert tenkning der, der jeg i det øyeblikk oppmerksomheten rettes mot meg så tenker jeg «nå må jeg funke» men det er vanskelig å snu. ?

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Lenke til kommentar
Gjest a87d1...2a9

Vel, alt for mye, antakelig. ?

Jeg prøver jo å ikke tenke så mye i det hele tatt, og heller bare nyte det som skjer. Men underliggende er det tanker som «jeg må vise henne hvor mye jeg nyter dette», «håper jeg blir stiv denne gangen» og schlageren «hun blir sikkert snart lei». 

Helt åpenbart tullete tanker, men det er nå vanskelig å styre. Jeg prater også med partnere om det på forhånd så de vet hva som er greia, men ett eller annet i meg insisterer altså på å sabotere. 

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Lenke til kommentar
Gjest a87d1...2a9

Det er et godt spørsmål. Jeg er en visuell kar, og prøver å få det tatt hensyn til ved å ha henne i stillinger hvor jeg ser ting jeg liker. Men har ikke prøvd filming eller speil. 

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Lenke til kommentar
Gjest a87d1...2a9 skrev (56 minutter siden):

Det er et godt spørsmål. Jeg er en visuell kar, og prøver å få det tatt hensyn til ved å ha henne i stillinger hvor jeg ser ting jeg liker. Men har ikke prøvd filming eller speil. 

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Jeg ser for meg at det vil gi opphisselse pga det visuelle, men mest tenker jeg at det kan hjelpe deg å "sette deg ut" av situasjonen på et vis. Når jeg filmer eller vi bruker speil så fokuserer jeg mentalt mindre på "meg selv" der og da og det oppleves på en litt annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest a87d1...2a9
aomt skrev (10 timer siden):

Du kan jo be om å få BJ eller at hun runker deg. Start med det.

Det gjør vi allerede. No bueno. Jeg blir liggende og stresse uansett. Har også prøvd at hun er «eye candy» for meg mens jeg holder på selv, men det blir liksom ikke noe greie på det heller. ?

Invader Zim skrev (9 timer siden):

Jeg ser for meg at det vil gi opphisselse pga det visuelle, men mest tenker jeg at det kan hjelpe deg å "sette deg ut" av situasjonen på et vis. Når jeg filmer eller vi bruker speil så fokuserer jeg mentalt mindre på "meg selv" der og da og det oppleves på en litt annen måte.

Tror jeg skjønner hva du mener. Verdt et forsøk, selv om jeg mistenker at mitt problem er at jeg er for frakoblet og ikke nok tilstede i øyeblikket. 

Taurean skrev (4 timer siden):

La det ta tid. Hvis det ikke er mulig, la det være.

Årene går… Ikke alt løser seg selv, av og til må man ta grep og gjøre en innsats. Jeg har egentlig gått alt for lenge med dette allerede, så nå er det handlekraft som gjelder. 

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Lenke til kommentar
Gjest a87d1...2a9

Ja, da er vi litt der hvor det er et problem at jeg bruker runking som stressmestring og følelsesregulering. Jeg blir fort rastløs, full av nervøs energi og generelt litt «på tuppa» og jeg har ingen annen måte å få håndtert det på.

Det kan godt tenkes en psykolog kan være nyttig her ja. Jeg bare tenkte siden det ikke er uvanlig for menn å bruke en håndjager for å «blow off steam» at noen andre kanskje hadde lignende erfaringer og har lært seg andre måter å håndtere stress og spenninger på.

Anonymous poster hash: a87d1...2a9

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...