Gå til innhold

Mystisk fiberbrudd slo ut nettet i deler av Øst-Europa, Tyrkia og Iran


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Torleif Strand skrev (På 21.12.2019 den 4.40):

Nesten alle steder på nettet bør ha reserveløsninger som fungerer og i aktiv bruk. Hvis det blir et brudd på et sted, så vil ikke brukere merke noe til det hele tatt, bare at hastigheten blir dårligere.

Det var jo hensikten siden internettet tidlige begynnelse med den sikkerhetegenskapen.

Men hvor mye redundans skal man ha? Her er det jo ikke en kabel som er kuttet, men hvertfall tre.

Sitat

Det doble fiberbruddet skjedde samtidig på en forbindelse mellom Iran og Romanias hovedstad Bucuresti, samt på en annen fiberlinje mot tyske München, bekrefter Sadjad Bonabi, direktør ved Irans statlige teleinfrastrukturselskap.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/22/2019 at 9:55 AM, Jan Erling Kvam said:

Signalene på fiberkabler forstyrres ikke av av radar- og radiosignaler.

Var det et svar til meg? Har du lest innlegget mitt, og har du lest artikkelen?? Komentaren min går på om det kan være russere som er innblandet i fiberBRUDDENE, og artikkelen handler om fiberBRUDD. Ser det kommer dårlig frem i komentaren min, men det sier seg vel selv at forstyrrelser som invirker på radar og andre signaler ikke fører til fiberBRUDD...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...