Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjedelig å prate


Gjest 51c64...c27

Anbefalte innlegg

Gjest 51c64...c27

Synes det er kjedelig å prate med andre mennesker. Føler ikke at jeg behøver å si noe. Jeg vet at alle bare venter på deres tur til å prate, så jeg gidder ikke engang å snakke. Jeg spiser lunsj på jobben alene, og unngår folk på generell basis.

Hvis man forteller en historie, så handler det bare om formidling. Og det er jeg ikke flink til, så da blir ikke noe av det jeg sier morsomt. Synes det er virkelig teit egentlig. Orker liksom ikke å øve på dette heller. Til hvilken nytte?

Hvordan blir en samtale interessant? Hvordan oppleve det andre sier som noe interessant? De sier så mye dritt hele tida og snakker seg selv opp.

Anonymous poster hash: 51c64...c27

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 51c64...c27 skrev (3 timer siden):

Synes det er kjedelig å prate med andre mennesker. Føler ikke at jeg behøver å si noe. Jeg vet at alle bare venter på deres tur til å prate, så jeg gidder ikke engang å snakke. Jeg spiser lunsj på jobben alene, og unngår folk på generell basis.

Hvis man forteller en historie, så handler det bare om formidling. Og det er jeg ikke flink til, så da blir ikke noe av det jeg sier morsomt. Synes det er virkelig teit egentlig. Orker liksom ikke å øve på dette heller. Til hvilken nytte?

Hvordan blir en samtale interessant? Hvordan oppleve det andre sier som noe interessant? De sier så mye dritt hele tida og snakker seg selv opp.

Anonymous poster hash: 51c64...c27

Hva interesserer deg?

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter å bygge nettverk så pass på å led samtalen dithen at den andre får snakke om seg selv. Mennesker er super-egoistiske og elsker å snakke om seg selv. Ubevisst vil folk like andre mennesker hvor samtalen ofte består av at de får snakke om seg selv.

Men siden du vil at samtalene skal være mer interessante for deg så får du bare preike om ting som interesserer deg, og unngå prat om emner som ikke interesserer deg. Er det så ille at ingen rundt deg interesserer seg for det samme så får du ta steg for å omgi deg med likesinnede.

Det er viktig å øve på sosiale evner. Vi er flokkdyr og trives stort sett best når vi opplever sosial mestring. Selv om mange tar til takke med en ensom tilværelse og velger å kalle det "introvert" så er det en defensiv taktikk hvor mange nok gjør seg selv en bjørnetjeneste ettersom man bare blir særere og særere etterhvert som årene går. Så å si alle jeg har snakket med som kaller seg "gamere" definerer seg også som "introvert" og beskriver sosialisering med andre som lite givende. Jeg tror nok det i all hovedsak dreier seg om at dataspill er kjempefarlig og gir unaturlige doser dopaminer som er vanskelig for livet ellers å konkurrere med.

Hvis du bruker mye tid på dataspill vil du antagelig får mer glede av sosial omgang dersom du kutter ned på spilletiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Invader Zim said:

Hvis du er ute etter å bygge nettverk så pass på å led samtalen dithen at den andre får snakke om seg selv. Mennesker er super-egoistiske og elsker å snakke om seg selv. Ubevisst vil folk like andre mennesker hvor samtalen ofte består av at de får snakke om seg selv.

Jeg føler at i mange tilfeller er det motsatt. Ganske mange foretrekker at du gjør all pratinga. Det er lett å bare sitte der og lytte, for da slipper man å by på seg selv og gjøre noen innsats selv for å holde samtalen i gang. Hvis man virkelig ønsker å skape nettverk, så tenker jeg man burde våge å skape litt show også. Da oppsøker folk deg, og ikke motsatt.

Endret av Relio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...