Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fått faktura (Apcoa parking) for parkering som aldr fant sted


geir__hk

Anbefalte innlegg

Da er det snart (h)jul og regningene strømmer på, som vanlig. Men en av disse papirene med påtrykket beløp har jeg et problematisk forhold til.

Det er nemlig en faktura på ~500 for å ha stått parkert nær 2 døgn på en av våre flyplasser. Dette har naturligvis aldri skjedd, men tidspunktene som fremkommer i fakturaen samsvarer noenlunde med nårtid jeg har henta og tilkjørt noen kjenninger til flyplassen - dog kortest mulig på-, og avstigning. Dersom tiden mellom inn og utkjøring er mer enn ~5 min (tror jeg) -  resulterer det i faktura for parkering.

Regninga lå i postkassen i går, og forfall er 25/12. Skrev mail til mailadressen til Arvato (de som seder ut fakturaer) og påklagde selvsagt fakturaen og ba om at denne blir trukket tilbake.

Noen som har opplevd liknende? Hvor langt er disse villige å gå for å få tak i pengene?

Med hjelp av min glasskule (eller ren gjetning som det også kalles) kan jeg bare anta at dette selskapet rett og slett ignorerer min henvendelse og svarer med en purring og/eller inkasso?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk regning en gang basert på en parkering som var kameraregistrert (ANPR).

Jeg befant meg ikke i nærheten av parkeringshuset den dagen.

Hadde levert inn sak via Arvato sin side, men da jeg sjekket status via telefon fikk jeg vite at den aldri kom fram.

Kundebehandleren sendte meg en epost like etter telefonsamtalen og bekrefter at kravet var fryst og de skulle undersøke.

Rundt en uke etterpå fikk jeg beskjed om at systemet hadde registrert feil skiltnummer og at kravet var slettet.

Anbefaler å ta en telefon for å undersøke.

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme, fra Gardermoen. Ringte kundeservice, de så på bildet ved innkjøring at nummerskiltet var feil lest av ANPR, det var ikke min bil. Da den faktiske bilen kjørte ut, ble skiltet trolig lest riktig. Og min bil ble registrert parkert til evig tid, med tilsvarende trekk på mitt kredittkort. Dårlig at systemet til Europark eller Autopay ikke gir alarm når en bil kjører ut, som ikke er registrert inn.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...