Gå til innhold

NRK representering av USA


Oddvardm

Anbefalte innlegg

I dag toppet det seg i NRK's uteriksavdeling/nyhetsredaksjon. I dag var den 20 Januar 2021. Har aldri sett et slikt forvrengt bilde av USA som nyhetsavdelingen fremsetter. Jeg skjemms rett og slett. Alt hva som sies om Joe Biden og Kamela Harris er ren propaganda og representerer en totalt forvrengt, virkelighetfjernt og rett ut vemmelig å se på. Tove Bjergås og Veronica Vestril er ikke journalister, de er propagandister. Ingen ting annet kan beskrive dem. Anders Magnus er ikke et hår bedre.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (9 timer siden):

Det er jo synd, men jeg er ikke her for at folk skal like hva jeg skriver. Jeg er ikke et menneske som lever i et ekko kammer.

De fleste som ytrer seg ønsker vel at noen skal lytte, og at ordene på ett eller annet vis skal bety noe. Hvis ikke kan man like gjerne skrive tankene ned i dagboka?

Å utfordre leseren er bra, men det må ofte skje innenfor noen felles referanserammer for at ikke leseren skal avskrive det helt.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (10 timer siden):

Det er jo synd, men jeg er ikke her for at folk skal like hva jeg skriver. Jeg er ikke et menneske som lever i et ekko kammer.

Du har helt rett. Prøvde å finne noe å se på tv igår men umulig å finne vanlige nyheter. Både tv2 nyhetskanal, tv2, nrk 1 og 2 sendte fra goebbels showet til biden i timesvis. 

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (56 minutter siden):

NRK og norsk media driver propaganda mot Trump. De hater ham dypt og inderlig, for de kan ikke akseptere at han har andre meninger enn de selv har. 

Jeg tror at både Nordmenn og media fint takler at en politisk leder har andre meninger om politikken enn hva man selv har.

Når han sier at:»He also described journalists as “truly the enemy of the people,” and the audience cheered. »[1] så forstår jeg at journalister får redusert godvilje.

[1] https://www.floridaphoenix.com/blog/trump-calls-americas-free-press-the-enemy-of-the-people/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Jeg tror at både Nordmenn og media fint takler at en politisk leder har andre meninger om politikken enn hva man selv har.

Når han sier at:»He also described journalists as “truly the enemy of the people,” and the audience cheered. »[1] så forstår jeg at journalister får redusert godvilje.

[1] https://www.floridaphoenix.com/blog/trump-calls-americas-free-press-the-enemy-of-the-people/

Har du glemt bildene fra Irak Krigen? Jornalister med hjelm og skuddsikre vester som rapporterte fra militære kolonner som rykket frem i Irak mens de drepte alt i sin vei? Et helt sykt propaganda kjør som sikret dem 'ratings beyound anything they ever had before'. Noe de selv til dags dato ikke har tatt et oppgjør med. Og Trump da. Han har vært en pengemaskin for MSM som kan sammenlignes med Irak krigen. Nei. Jeg mener ikke at pressen i USA er korrupt, men at de løper etter pengene er hevet over all tvil. Se på Assange da. Eller Chelsea Manning, Tom Drake og alle de andre som er straffeforfulgt av staten i USA.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (25 minutter siden):

Har du glemt bildene fra Irak Krigen? Jornalister med hjelm og skuddsikre vester som rapporterte fra militære kolonner som rykket frem i Irak mens de drepte alt i sin vei? Et helt sykt propaganda kjør som sikret dem 'ratings beyound anything they ever had before'. Noe de selv til dags dato ikke har tatt et oppgjør med. Og Trump da. Han har vært en pengemaskin for MSM som kan sammenlignes med Irak krigen. Nei. Jeg mener ikke at pressen i USA er korrupt, men at de løper etter pengene er hevet over all tvil. Se på Assange da. Eller Chelsea Manning, Tom Drake og alle de andre som er straffeforfulgt av staten i USA.

Jeg greier ikke helt å se tråden i hva du argumenterer for. Hva har svaret ditt over å gjøre med påstandene om Norske medier under?

"NRK og norsk media driver propaganda mot Trump. De hater ham dypt og inderlig..."

Sitat

Har du glemt bildene fra Irak Krigen?

Irak-krigen var en skam, og Norske medier var jevnt over ganske kritiske.

Sitat

Og Trump da. Han har vært en pengemaskin for MSM

Det tror jeg nok. Han har i alle fall generert kortsiktig engasjement og lese/skrive-iver. Hvorvidt han har vært en bra ting for bransjen på sikt er jeg skeptisk til.

Sitat

Jeg mener ikke at pressen i USA er korrupt, men at de løper etter pengene er hevet over all tvil.

Det er rimelig å anta at journalister vil ha lønn og at eierne vil tjene penger, ja.

Sitat

Se på Assange da. Eller Chelsea Manning, Tom Drake og alle de andre som er straffeforfulgt av staten i USA.

USA har en tradisjon for å "ta" borgere som vil sine landsmenns beste når dette innebærer å "gå mot makta" og bryte konfidentialitet. Som om "whistleblowers" som offentliggjør lovbrudd og uetisk framferd begått av staten for å få til reformer kan sammenlignes med spioner som selger statshemmeligheter til andre nasjoner.

Dessverre viste Trump seg å være på linje med sine forgjengere her.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Da er NRK på gang igjen med sin propaganda. Trump dokumentaren beskriver gassangrepene som om Assad sto bak. Alle Trumps rådgivere etc står frem og sier at Assad måtte streaffes. Det er bare det folkens at gassangrepene var et gigantisk 'falsk flagg' oprasjon utført av Amerikanerne og deres allierte Saudi Arabia og Israel. OPCW etterforskerne fant absolutt ingen beviser og hovedkvarteret til OPCW ble avlyttet av Amerikanerne. Alt servert til Norske seere som om et faktum at Assad sto bak. Leve 'fakta sjekkerne' i NRK!

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...