Gå til innhold

Reinvestere pensjon fra tidligere arbeidsgiver


Gjest 7035d...90b

Anbefalte innlegg

Gjest 7035d...90b

Etter å ha flyttet pensjonssparing fra tidligere arbeidsgiver til Nordnet (til en PKB-konto) sitter jeg med i underkant av 40 000 kroner som må investeres på nytt. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal investere de i.

Jeg er villig til å ta risiko, men ønsker helst fond eller aksjer som betaler utbytte slik at jeg slipper å forvalte porteføljen aktivt. Jeg har sett på utbytteaksjer, men klarer ikke helst bestemme meg for om jeg skal sette alt i et utvalg utbytteaksjer eller kjøpe fond med høy risiko og utvikling, som SEB Russia C EUR.

Jeg sparer til pensjon gjennom ny arbeidsgiver, og sparer i tillegg månedlig i fond og kjøper aksjer ved anledning. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å fylle på pensjonskontoen hos Nordnet utover de 40 000 kronene jeg har der nå. Dette er med andre ord i utgangspunktet en engangs(re)investering.

(Slik jeg har forstått det kan jeg ikke realisere pengene før jeg går av med pensjon, så å nedbetale boliglån eller bruke de på piker, vin og sang er dessverre ingen mulighet.)

Alle tips mottas med takk!

Anonymous poster hash: 7035d...90b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...